måndag 3 augusti 2009

trädgårdsprojekt äntligen

Nu är det några dagar sedan jag skrev igen, men det händer för mycket på dagarna att jag bara slocknar på kvällen utan att ens orka surfa en stund. Igår somnade jag i samma film som kvällen innan (Emma) och igårkväll tänkte jag se färdigt den, började ungefär där jag somnade och gissa vad... jag somnade igen. Vaknade till och skulle bara se slutet, men hann somna om innan igen, så jag var trött.

Vi hade ju främman från Skellefteå kvällen innan och vi hade jättetrevligt. Gubbarna drack vin medan jag var solidarisk med Jessika som ammar och höll mig till vatten (jag brukar bli så fruktansvärt onykter av bara ett glas vin när jag LCHF). Barnen hade otroligt roligt tillsammans. Så härligt när vi har gästar och barnen också har roligt, det blir liksom dubbel glädje då.

På lördagen åkte vi på Noliamässan. Vi trodde det skulle vara hemskt mycket folk men så farligt var det inte. Vi lånade en vagn så att även dottern skulle få åka och det var en bra idé, om inte annat för att barnen ska slippa trängas. Vi pratade med flera köksluckeförsäljare (vi måste göra något åt köket) och värmepumpar plus att jag köpte en ny stekpanna, bakplåtspapper och ost. Så det var som vanligt på mässa... lite av varje. På kvällen var vi iväg och spelade golf med dottern. Hon och maken gick korthålsbanan och hon var jätteduktig. Jag fick lov att bryta halvvägs eftersom sonen var väldigt trött. Han blir så fruktansvärt destruktiv när han blir trött, så då finns det inget val än att bryta för att han inte ska förstöra för dottern.

Igår hade jag bestämt mig för att sätta igång med trädgårdsprojektet nr 1 av 2. (nr 2 är att anlägga jordgubbsland, visst är det rätt tid för det?) Vi byggde carport för några år sedan och på andra sidan är det en remsa på 2 meter till tomtgräns (och högt staket) där vi gjorde en rabatt och satte hallon. Vi upptäckte sedan att en gammal televerksstolpe låg där (troligen behandlad med något giftigt) så hallonen måste flyttas igen. Det gjorde jag och sonen igår, innan världens störtskur. Sedan skulle vi göra om rabatten och lägga mer marksten för att få plats med cyklar och småbilar och sonens traktor. Sagt och gjort, vi började igår och jösses vad stenar jag bar och vad jord vi grävde bort. Nu har vi lagt ungefär hälften och det blir nog jättebra. Men jösses vilken jätteträningsvärk jag har idag. Men det är bara att hugga tag och gör klart. Grannen har ju lagt om sin gård och hade massor med sand kvar som vi fick (mot att vi hjälper till att städa upp efteråt, billigt för oss alltså). Foto kommer sedan när jag gjort klart och planterat buskar och så.

Måndag är ju min vägdag också... och det går faktiskt riktigt bra med vikten också, - 1,4 sedan förra veckan och -4,4 sedan jag började den 20 juli. Det börjar kännas lite i byxor och så, så det känns skönt. Nu är det bara att tuta och köra helt enkelt. Maken kör ju också men han tappar nästan inget, så han är lite besviken. Vi får se hur länge han orkar hålla ut, men det är klart visar inte vågen något neråt, så känns det inte så roligt, det förstår jag ju.

Så... oavsett hur trött jag är idag så är det bara att hoppa i arbetsbyxorna och ut och skotta mer sand och lägga de sista stenarna.

1 kommentar:

Bibbi sa...

Ska gå förbi och kika sen;)
Skickade ett mail till dig idag, vet inte till vilken av dina adresser det blev...:S Ska rensa ur så jag bara har din hem web, den enda som behövs. Ha det gott/Kramen