torsdag 20 augusti 2009

Idag börjar skolan..

... och det var en förväntasfull och lite pirrig ung dam som gick till fritids i morse. Jag följde med som lite stöd (framför allt på rasten... det är det som jag tycker hon verkar gruva sig mest för). Frukost gick bra och sedan vara det ut på rast. Hennes kompis och hon sprang några varv runt skolgården (det är ju kallt idag) och sedan hoppade de hopprep. Sedan var rasten slut och det var dags för upprop.

Jag är så glad... hon får en sån härlig fröken. Rak och ärlig hela tiden och tar barnen på rätt sätt, så kul! Oss föräldrar är ju inte särskilt intresserad av, men det är ju rätt... det är barnen som är prio 1.

Nu hoppas jag att vädret förbättrar sig lite under dagen... jag och dottern ska ut och spela golf (hennes första riktiga runda), men innan dess måste vi köpa henne nya springskor, hon klagar över att de klämmer över tån (kan det kanske också vara för att de blinkar när hon går och det är kanske inte riktigt OK längre)... men hur som helst, hon kan ju inte gå i sandaler hela hösten. Hon till och med valde stövlarna före springskorna, det säger väl en del.

Vår nya soffa kommer idag också... som jag har längtat (fast det bara är en vecka sedan vi bestämde oss)... igår kväll tömde jag allt på golvet i vardagsrummet (som gick att flytta) och sedan bonade jag golvet ... det var lääääännge sedan, borde göras oftare skulle jag tro. Men nu är det gjort i varje fall. Fint blev det och inte alls lika halt som tidigare. Så mattan kommer nog att ligga kvar hoppas jag.

Mina växter från hortogreen har inte heller kommit. Är lite orolig för att det ska bli för kallt innan de kommer, det var ju bara 0,2 inatt. Huga... och det är inte ens september ännu. Jaja... vi har mycket ved... det är bara att förbereda sig för en lång och kall vinter. Det är ju jättelite rönnbär också... blir det en kall och snörik vinter då?! Eller hur var det? (att rönnbären inte orkar två bördor samma år... eller hur är det?)

Hur som... Ha en riktigt bra dag!

Inga kommentarer: