tisdag 25 augusti 2009

Dagen

Min vackra ros, små vackra söta blommor som förgyller framför dörren. Har planerat den i en blå stor kruka.

Dagen idag har väl inget jättespännande att förtälja. Min kära väninna och hennes dotter (tillika min dotters kompis) var förbi på middag. Jättetrevligt var det! Sedan plockade vi lite vinbär... det är dags nu... snart kommer frosten. Inatt var det nog nära igen. Undra just om det är för sent att anlägga ett jordgubbsland. Jag har ju fortfarande inte fått något från Hortogreen, så jag börjar bli lite fundersam var mina växter tagit vägen, men de lovade leverans under v 35 och det är ju nu.


Insåg att dottern behöver nya springskor igen.. hon verkar ha problemet att ha ganska breda fötter, det blir inte lätt, men det problemet behöver lösas imorgon. Måste också köpa lite kjolar och klänningar så jag slipper detta eviga, eviga klädkrig på morgonen. Dottern fick välja helt själv idag och det blev en tunika och ett par tights, så jag får nog ge mig. Tids nog kanske hon själv upptäcker att det blir kallt om benen. Hoppas det. Fick i varje fall höra idag att hon är på gott humör på dagarna, så kriget är bara hemma. Det är ju något positivt i kråksången också.

En liten damm har jag också lyckats fixa. Det är en liten fontän bara, som jag lagt stenar runt. Jag tycker så mycket om vatten... skulle så gärna vilja ha en stor damm, men det får jag spara och fixa inför framtiden tror jag.


Kärleksörten håller också på att slå ut snart, så jag hoppas den hinner blomma lite innan det blir frost. Den står också intill den lilla fontänen som en bakgrund, tillsammans med lavendeln.

Du som brukar läsa min blogg och har nån aning om vad detta kan vara (Bibbi var ju förbi.. har du forskat lite och kommit på något). Den är så vacker, sprider sig via rötter och sprider sig snabbt. Jag får lov att riva bort lite hela tiden så den inte tar över rabatten helt.

3 kommentarer:

helen sa...

Jag tror den kallas för såpnejlika. Jag har den också...
Kram!

elisabeth sa...

vilka fina bilder!

Anonym sa...

Jodå, det är en såpnejlika. Å´jag tänker komma och stjäla några skott av dig;P
Kramen