torsdag 27 augusti 2009

Lat dag med lite gjort


Idag har jag inte gjort mycket nyttigt... förutom det eviga tvättandet förstås. Jag tror jag håller på att bli riktigt förkyld, men det återstår att se. Hoppas inte resan nästa vecka är i fara bara.

Jag har försökt skriva och läsa en del till projektmötet på måndag, men det har varit segt. Jag har haft besök av en kille från byn som tittade på köket. Han tog ritningen med sig och ska räkna på vad det kan tänkas kosta att göra om det. Ja... det ska bli spännande att höra... 75 000 är det billigaste vi hittat så långt (och då pratar vi bara om nya luckor!)... Men IKEA blir runt 30, så det får väl vara riktmärket.

Visst är den vacker min hibiskus som blommar för fullt. Jag älskar hibiskus verkligen, det är bara så synd att blomman inte sitter längre än ett par dagar.

Detaljerna i blomman är så oehört vackra också tycker jag... det var svårt att fota den dock, men det blev ganska bra.

En kompis följde med dottern hem, så jag ska försöka börja laga lite mat nu och hänga nästa tvättmaskin (sonen lyckades kissa i sängen två nätter på raken, så det blev lite extra mycket tvätt denhär gången... kan det bero på att det är flera nya barn på dagis plus att 2/3 av personalen är sjuk?).

Ha en riktigt bra kväll!

1 kommentar:

Helen sa...

Jag gillar också hibiscus! Men jag tycker att de har lätt för att drabbas av löss, och det är ju mindre roligt...
Hoppas att du inte blir sjuk, nu. Ska du ut och resa??
Kul med köksrenovering. Om det blir av får du visa lite före och efterbilder på bloggen!

Kram!