onsdag 5 augusti 2009

Golf idag

Idag har vi mest varit hemma och tagit det lugnt. Jag påbörjade byxor till dottern (som har svårt att hitta lagom jeans i butiken just nu), men annars laddade vi mest upp inför kvällens golfrunda. Faster var barnvakt och jag fixade en fisksoppa som vi tog med och åt tillsammans hos dem innan vi for ut på golfen. Barnen hade haft jätteroligt hos faster, spelat fotboll, varit i lekparken och avslutade kvällen i soffan och såg film. Båda slocknade på vägen hem i bilen så det var skönt. Hoppas sonen sover hela natten i sin säng i natt. Han verkar drömma så mycket mardrömmar just nu och när han ligger mellan mig och maken är han som en korkskruv med armar och ben hit och dit, nästan puttar ut mig och maken ur sängen.

Golfen då undrar du säkert.. jodå... efter sju sorger och åtta bedrövelser lyckades vi båda skrapa ihop 9 poäng. Jag fick inte min driver att fungera alls idag och gjorde bara ett lyckat utslag, av nio möjliga. Jag blev lite stressad över att dels fick vi vänta länge för att få gå ut (tack vare en väldigt nitisk golfvärd som inte lät oss gå ut på något annat än röd slinga (när både gul och blå var lediga)) och sedan var det mycket folk. En mycket långsam 3 boll före, ett stressat par före oss, och en ganska stressad fyrboll bakom oss. Allt tog ganska lång tid. Men otroligt nog gick rundan bättre än rundan jag gick igår med en nyfunnen golfkompis. Men dedär 18 poängen som jag måste ha för att få officiellt handikap känns VÄLDIGT lång borta.

Gissa vad som hände just innan vi skulle åka... joooo Alice smet ut igen. Ingen av oss lyckades få tag i henne heller, så vi fick lov att åka utan att hon var hemkommen. Men när vi kom hem så var det en olycklig och trött kisse som kom springades mot oss när vi parkerade bilen. Hon gick rent fram till maken och ville bli upplockad, så nog hade hon saknat oss ändå. Nu får hon lov att vara instängd när vi är hemma ett tag framöver, så att hon inte får mersmak för detdär med att vara ute. Vi kan bara inte ha en utekatt och en innekatt, det skulle aldrig fungera. Plus att maken är lite känslig mot katter som vistas ute, men med innekatterna fungerar det bra (kan det vara kvalster tro).

Imorgon kommer en kille som ska hjälpa oss att räkna på vad ett nytt kök skulle kosta. Det ska bli spännande, det är ju verkligen något som måste göras snarast med tanke på att det håller på att falla isär helt både här och var nu. Annars ska vi ha gäster i morgon kväll, så det blir en rätt späckad dag ... jag måste sy färdigt byxorna till dottern också, hon har inga alls att ha när skolan börjar på måndag (eller ja fritids var det ju).

3 kommentarer:

Bibbi sa...

Fullt upp;)
Nu kommer det en kille från Härjedalskök upp till er;P Ha ha, inte visste jag att jag hade sån koll på grannarna...
Förstår mig ju inte på det där med golf, så jaglämnar det.. hoppas bara du får det där kortet du längtar efter.
Förstår det blir mycket nytt i garderoben för barnen. Men de brukar ju passa på att växa mycket på Vi drar till Piteå idag, härligt.
Ha det gott! Kram

Maria sa...

Hejsan!! Gud va spännande att hon ska börja skolan, hoppas hon tycker det blir kul. Det är ju rätt många barn som börjar förskoleklass, kul att hon har många kompisar med sig. Blir en helt ny barngrupp i förskolan!:) Har nu jobbat en vecka snart, det har dock varit lite barn (skönt). Det är ju så himla varmt fortfarande så man går fortfarande i slow motion. Men nästa vecka blir det fler barn, så man får dra upp tempot!:) Hälsa stora damen och stora killen så mycket och håll katterna inomhus!:) Kram på er

Ingmarie sa...

Tur att de kommer tillbaka....har legat orolig många nätter p g a dessa fyrbenta vänner!

Ha det!