måndag 24 augusti 2009

i går gjorde jag det!!!!

Hej hopp... måndag igen och vi började morgonen med jordens klädbråk med dottern igen. Jag vet snart inte vad jag ska göra åt detta, det tar verkligen musten ur mig att bråka så med henne. Hon verkar verkligen söka bråket också, hittar alla anledningar som hon kan komma på för att ligga på golvet, skrika och gråta och vara allmänt oregelig. Hon vill BARA ha klänning så jag vet inte om jag ska ge mig och köpa/sy mer klänningar åt henne så får hon som hon vill... bara jag slipper bråket. Men å andra sidan så lär hon hitta andra anledningar att bråka då.... Det som är lite svårt just nu är att hon är lite mellan storlekar just nu. Hon är inte en 128 och hon är inte en 134 vilket gör att byxor är lite för långa, likaså strumpbyxor eftersom 128 är för kort. Jag blir totalt galen. Hon hade något liknande igår morse när vi skulle iväg tidigt då också. Men då var det lättare att ge sig eftersom hon inte skulle vara på fritids utan hos faster och leka. Nåväl... nån lösning måste jag hitta.. för detta suger som sagt musten ur mig totalt.

Igår var vi och spelade golf. Det var oerhört mulet och trist hos oss när vi åkte vid åtta, men när vi kom ut till Holmsund sken solen för fullt. Barnen fullkomligt rusade in hos faster och vi fick knappt en hejdåkram när vi skulle åka (ganska skönt att de tycker det är så roligt att vara hos faster). Vi åkte till banan och gjorde oss ordning (värme upp osv.) När vi kom till första utslaget så stod ett lite äldre par där... och det visade sig att vi skulle gå ut med dem. De var trevliga men lite tystlåtna. För mig var det nog ganska bra, för jag skärpte till mig lite extra tror jag. (för dig som inte är så intresserad av golf kan hoppa till nästa stycke nu... jag måste bara få skriva av mig min glädje lite.) På första utslaget fick jag till ett slag som aldrig tidigare skådats.... det var långt, det var rakt och helt sagolikt. Det kändes sådär bra i precis HELA kroppen. Helt underbart. Det var också jag som fick till det bästa utslaget på det hålet. Bra början! Det slutade med 1 över banans par (dvs 5 slag) och jag inkasserade 3 poäng på första hålet (jag ska ju komma till 18 på 9 hål). Jag fortsatte i den stilen resten av banan. Det var bara ett hål där jag klappade igenom helt och blev helt utan poäng. Allt krånglade på det hålet så jag gav helt enkelt upp.

MEN jag fick mina poäng. Jag hade 19 poäng på 9 hål (med slopen inräknad) så nu har jag fått officiellt handicap vilket innebär att jag FÅR spela på vilken bana som helst i hela världen rent av. Åhhh så glad jag var... Som jag har längtat efter detta. Det var också så roligt att gå en runda som var så bra.... annars har jag bara hållit i spelet nåt hål eller några, men inte en hel runda. Eftersom det var så vackert väder så gick vi 9 hål till och jag orkade det (trodde jag aldrig faktiskt).... dock inte med lika bra resultat (hade 14 poäng på de 9 hålen) men jag är jättenöjd. Är lite ledbruten idag men det är det värt. Idag har dottern sin sista golfträning (de ska ha en avslutande tävling för alla som gått träning under sommaren lite senare).

Dagen avslutades hemma och vi firade makens födelsedag (han fyller egentligen idag, men idag är ju dagen uppbokad pga träningen). Jag hade bjudit in hans föräldrar och syskon utan att han visste om det och det blev en bonus att hans brorsa kom med sin dotter, så vi var 10 pers. totalt. Jag hade planerat grillat kött med knyten (potatis, paprika, tomat, zucchini, broccoli och riven parmesanost (minus potatis för mig då)) och sås. Det blev en god middag och en trevlig kväll. Av mig och barnen fick maken böcker och en kamin till uterummet (en som går på el som värmer lika bra som ett element.. tyvärr var den transportskadad så det kändes lite snopet) och av syskon och föräldrar fick han ett chippingnät... så nu blir det träning ute på gräsmattan att chippa (och det behövs nog).. Det var en trött men nöjd maken som somnade ganska snabbt igår. Även barnen somnade fort, så alla var trötta.

Idag är det måndag igen och dags att ta nya tag... denhär veckan måste jag verkligen få en hel del saker gjorda... det är så mycket som hänger över mig och jag hinner inte göra något av det, har lite svårt att komma igång igen... men jag hoppas kunna råda bot på detta i veckan nu.

Ha en bra, (förhoppningsvis) solig måndag!

2 kommentarer:

Anonym sa...

GRATTIS!!!!!
Kramen

helen sa...

Bra jobbat på golfbanan! Grattis! Så nu väntar världen och Tiger W på dig???

Så snygg soffan var, men det är typiskt att det ska tjafsa innan man kommer i ordning.

Grattis till maken i efterskott. Vilket härligt kalas du hade ordnat.

Ha det gott!

Kram!