onsdag 12 augusti 2009

Regntunga skyar

men barn på bättre humör på morgonen. Kan det ha något att göra med att de kom i säng igårkväll i bättre tid. Sonen var jättetrött och skulle bara städa sitt rum. Vad gör bustrollet då... joo han får för sig att han ska hoppa från sin kontorsstol och precis när han ska hoppa snurrar stolen undan och han faller rakt på ansiktet. Oj vad det svällde upp kring ögat. Jag till och med funderade på om vi skulle vara tvungna att åka in med honom, men efter ett tag såg det inte så illa ut, men det gjorde nog ont. Nu på morgonen var det mest lite svullet och han såg ut som han varit i slagsmål. Småkillar.... otroligt att han aldrig lär sig att man faktiskt kan slå sig.

På söndag ska vi ut och spela golf... jag fick klart med goda vänner i byn igår att barnen kan få vara hos dem... oj så glad jag blev. Barnen kommer säkert ha riktigt roligt också (deras barn är exakt lika gamla som våra). Det ska bli så roligt att gå en runda alldeles själva på riktigt (vi har ju gått själva förut, men då kändes det som vi fuskade lite eftersom vi egentligen inte fick gå själva).

Idag försöker jag peppa mig själv med en ramsa barnen brukar gå och säga... (gissar att det är du Bibbi som lärt dom den ;-)

Sol ute, sol inne, sol i hjärta och sol i sinne

Ha en bra dag!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Erkänner...;)

helen sa...

Vardagen kan vara tuff, efter en lång semester...

Kul att läsa om dina barn, de är sig lika i nästan alla familjer. Känner igen det där med dotterns klädval, men de lär sig att kombinera bättre med åren.

Vad duktig du är som tar tag i övervikten. Det skulle jag också behöva, men inspirationen fattas.

Kämpa på!
Kram!