måndag 10 augusti 2009

Nu är allvaret igång igen

Hej och hå... nu är jag tillbaka på jobbet igen efter 6 långa härliga veckor. Barnen skuttade upp ur sängen i morse och klädde sig utan för mycket knot (dottern ska ju bara ha det och det trots att färger inte går ihop, så det är ett väldigt förhandlande ibland, så även i morse). Jag får väl lov att börja inse att hon måste få ta hand om sig själv också och kläder är väl ett bra sätt, men det skär i mig när hon sätter på sig en småblommig kjol, och en randig tröja i färger som skär sig som tusan. Men hon måste väl lära sig nån gång hoppas jag.

Sonen vaknade också snabbt och BÅDA barnen åt frukost vilket de varit dåliga på under våren. Så nu är de båda på dagis/fritids och jag hoppas dotterns första dag på fritids blir bra och att hon tycker det ska bli roligt att gå där istället för på dagis även om hon igår sa att hon kommer att sakna sina kära fröknar.

Dags att ta tag i dagen alltså. Ha en riktigt bra måndag!

1 kommentar:

Bibbi sa...

Det var en glad kille som cyklade förbi här i morse:) Men han tyckte att jag också skulle till dagis. Men lilla jag har ledigt några dagar till...På torsdag börjar allvaret för mig igen. Nu ska jag passa på att fånga dagarna som är kvar.
Kramar