tisdag 18 augusti 2009

Middagstips för LCHF

Så måste jag också få sälla mig till de som ger middagstips, men dagens mat måste jag bara få berätta om... det var så smaskigt!

Jag gjorde köttfärsbiffar Parmesan med tomat och löksallad till.

Köttfärsbiffarna (räckte till 9 små biffar):
400 g köttfärs (eller blandfärs)
1 äggula
2 pressade vitlökar
1/2 dl grädde (eller späd med mer om det behövs)
1 dl grovt riven parmesanost
peppar (inget salt för osten är rätt salt)

Tomat och löksallad (3 potioner):
3 tomater skivade (ganska tunt)
1 gul lök skivad tunt
1 paprika (om man vill)
häll över vinegrett: (1/2 dl äppelcidervinäger och 1 1/2 dl neutral olja, salt, peppar, dragon)
Låt dra minst en halvtimme

Till detta serverade jag en creame fraiche röra bestående av creame fraiche, riven gurka och vitlök.

Oj så vi åt.... testa så får du se!

1 kommentar:

Jennike sa...

Det lät gott! Så det ska vi testa./ Jennike