måndag 31 augusti 2009

Mycket gjort i helgen!

Hej alla glada.

Denhär helgen har verkligen varit full så jag har inte ens hunnit sitta med datorn på hela helgen. Ganska skönt ändå faktiskt.

På lördagen skulle det regna så jag hade ställt in mig på att det skulle bli så. Vi inledde dagen med att städa och fixa lite i huset. Jag tog tag i att rensa på toa i alla lådor och få bort alla gamla halvfulla flaskor och sånt vi inte använde längre. Oj så mycket plats det blev över. Skönt!

Sedan kom solen fram och det såg ut att bli fint, så efter lunch tog vi med barnen och åkte till golfbanan. Sonen fick en Ipod och sitta i vagnen medan dottern skulle spela hon med. Det var ganska lite folk så det var skönt faktiskt. För mig gick det riktigt bra, 18 poäng (vilket innebär att jag spelar på mitt handicap) medan det gick lite sämre för maken. Han hade dock lite svårare att koncentrera sig när barnen var omkring honom, så jag tror det störde honom en del. Dottern spelade de tre första hålen och det gick bra för henne, även om hon har lite svårt att koncentrera sig ibland (hon brukar ha det när sonen är med... blir lite mer bus då).

Det jag inte förstår är att hon envisades med att spela i crooks... Dessa fotbeklädnader som jag förbannat så länge (och kommer att fortsätta att göra)... hon stukar fötterna i dem och blir blöt... fattar inte att väljer dem hela tiden. När vi kom hem kastade vi bort dem (tillsammans) och jag hoppades att de nya springskorna skulle var OK.. men idag.. ICKE... Hon gastade om att hon inte hade några skor att ha på sig när vi åkte till fritids.. Jag bar henne till bilen (med skorna i handen) och när det var dags att gå ut på rast på fritids (jag var kvar ännu då) sa hon att hon inte hade skor att ta på... Som tur var kom hennes fröken och började prata med henne så jag lämnade det hela där. Hennes fröken är väldigt bestämd och det behöver nog dottern just nu. Ska bli spännande och se om hon kommer i stövlar när jag hämtar henne senare eller om springskorna har fått komma till nåders.

Igår var jag och spelade golf igen, fast denhär gången med en kompis och hennes kompis. Det var väldigt trevligt. Jag köpte mig faktiskt en driver (har inte haft nån tidigare)... jag hade lovat mig själv att få köpa en när jag fått 36 och det har jag ju nu.. det var ju rea också, så jag fick den för halva priset! Oj.. så långt jag slog med den. Jag blev så paff... på första par 4 hålet gick jag på banans par... helt underbart kändes det. Och... JA jag gick på mitt handicap igen.. 18 poäng. Såå kul att det håller i sig. Det är som om något har lossnat rent mentalt att jag behöver inte känna mig stressad för att inte nå upp till 36 iår.. utan jag kan lugnt spela på. Om jag sedan sänker mig så är det bara en bonus, men det tror jag inte kommer att inträffa iår, utan nu är det bara att spela och ha roligt. Det är ju inte så mycket kvar på säsongen nu.

Idag är en såndär hektisk dag... jag ska ha möte nu vid 9, sedan massage vid 10 och sedan ett nytt möte över lunchen... sedan måste jag försöka hinna ner på stan och se om jag hittar något tyg till min klänning, måste börja sy den nu så jag slipper stressa mot slutet av månaden.

1 kommentar:

Anonym sa...

Nu var det länge sen du skrev några rader....

kramen