tisdag 15 september 2009

Ojjj... så länge sedan... FÖRLÅT MIG!


Nu har det varit mycket, mycket, mycket ett tag så jag har inte orkat skriva något.

Jag och barnen for till Östersund till min pappa och lillebror som har ett stort jordbruk. Vi hade riktigt mysigt med mycket lek för barnen med kusinerna. Barnen var på utflykt i skogen när jag var och jobbade (det var därför vi for dit just nu). De pratar om den ännu! Tack för det!

Min tjej blev också så förtjust och förälskad i dessa små varelser...

Och vem blir inte det....


Tänk att få ta med sig en sån där härlig lite söt ulltuss hem... men de ska växa till sig och bli stora och råttjägare i ladgården, så det var inte att tänka på.

Dessutom har vi problem nog med våra två katter. Den ena har blivit utekatt nu. Hon bestämde det själv en dag när hon hoppade på ytterdörren och gick ut, så då gav jag helt sonika upp och lät henne vara ute. Den andra katten mår dock inte så bra. Han blir så stressad om han kommer ut så jag tror inte han kan lära sig vara ute. Men när han är inne ensam (då Alice är ute) är han så kelen och go... men så fort hon kommer in blir han nervös och stressad. Undra just om de inte passar ihop! Funderar på om han ska få flytta till nån som vill ha honom som ensamkatt (helst inne då kanske)... nån utan barn. Känner du igen dig... är du sugen på en katt... hör av dig! *fiskar för fullt om nån är intresserad*

Min lillebror har också en helt underbar hund. Hon är STOR.... men så otroligt kelen och go.


Visst är hon fin!? Fast en hund tror jag inte skulle passa mig... jag vill ha friheten som en katt kan ge mig... inte någon jag måste gå ut och gå med flera gånger varje dag. Då ska man bo som min lillebror med en tomt på flera tusen kvadrat... så kan hunden gå ut själv när den har lust. Men jag gossar gärna med henne när vi är och hälsar på!

Jaa... what else... Jag har spelat golf ett par tre gånger till sedan sist. Min första tävling i onsdags när det var universitetsgolf. Jag har ju inte en chans när det gäller bruttoresultaten (då handicap inte spelar roll) (jag kom 4 från slutet), men när handicapen räknades in var jag 4:e tjej!!! Det känns jätteroligt, även om jag inte gjorde nån kanonrunda (hade 31 p på 18 hål (36p spelar jag på om jag spelar på handicap)). Men jag är jättestolt över mig själv att jag var med, hade en trevlig runda i härligt väder (även om det blåste halv orkan ibland). Spelade också en runda på anrika Frösö golfklubb när vi var i Östersund. Härlig bana men s v å r ! ! ! ... mycket långa hål, men förvånadsvärt lite vatten. Men det var en härlig eftermiddag det med.

Annars är det klänningssömnad som gäller just nu... inför promoveringen i Uppsala. Jag har hittat en model på nätet som jag har ritat av och gjort mönster till, men jag har inte hunnit klippa till ännu. Jag har också kostat på mig en provdocka så blir det lite lättare att sy till mig själv. Hoppas den hinner komma innan helgen så jag kan börja sy (så slipper det bli så stressigt). Bilder kommer när jag kommit nån vart med den.

Sängen kallar nu... ska försöka skriva något oftare nu... men det är mycket att göra så jag kan inte lova något!

1 kommentar:

Malin sa...

Vilka underbara kort!! :) Sikken tur att du har på *skäms lite* Ska nog gå ner och knäppa lite i helgen tror jag. ;)
Hoppas ni har det gott där uppe, här är det kallt och ruggigt nu! Och hoppas klänningen blir supersnygg! kramar// Malin och dom anner bönnera!!