söndag 20 september 2009

Nu har det hänt.... så skönt men sorgligt också!

Hej hopp...

Hade inte tänkt skriva något ikväll, men det blir några rader ändå... Hoppas helgen varit härlig!

Vilket underbart härligt väder vi har haft i helgen. Igår satt jag mest inne och sydde på min klänning, men idag har vi varit och gått en 18 håls runda i det härliga soliga vädret. Det blev inte ens kallt framåt kvällskvisten (vi var färdiga vid 6... inte illa 18 hål på 4 timmar och då fick vi vänta en del också). Det var väl inte jordens bästa runda, men de sista 9 hålen gick jag ändå på mitt handicap... men det var verkligen en blandning av bra slag och dåliga!

Dagens härliga och samtidigt lite sorgliga händelse är att vår katt Simon, som vi haft så mycket problem med, har flyttat till stan. Ett underbart ungt par kom och hämtade honom i kväll. Han kommer att få fortsätta vara innekatt i en ganska stor lägenhet och framför allt vara ensamkatt. Vi har mer och mer förstått att problemet inte varit hans psyke eller hans fysik, utan snarare att han och Alice inte går ihop längre. Det måste vara något med kattkemin som inte stämmer! Alice har å sin sida också varit ganska grinig och tjurig på sistone. Hon har morrat åt Simon och åt oss när vi tagit ner henne ur dotterns säng på kvällen för att hon ska gå och lägga sig i tvättstugan (som hon alltid gjort sedan hon var lite kattunge). Hon har rusat ut på morgonen och inte kommit in förrän sent på kvällen. Så något fel har det alltså blivit. Simon var ju den som kom sist i huset och Alice är dotterns favorit, så det är väl inte mer än rätt att det blir han som får flytta... men visst känns det lite sorgligt... Simon var ju min katt från början, men jag är helt övertygad om att han får det bättre hos dethär fina unga paret, än han får hos oss om det skulle fortsatt.

Lycka till Simon i ditt nya hem!

Dags för sängen nu. Måste se till att få ordentligt med sömn nu... det är en jobbig vecka framför mig nu.. mycket jobb... och så klänningen! Jag lovade att jag skulle visa bilder på den... och det kommer när jag har något att visa upp (nu är det mest tygstycken uppnålade på en docka).

God natt!

Inga kommentarer: