onsdag 16 september 2009

Höst, höst och höst


Idag har jag passat på att njuta av det underbara vädret, även om det var lite mulet på morgonen. Mina fruktansvärda stressymtom har återkommit, med hjärtklappning, ont i kroppen, seg och trött... och jag får INGET gjort, inte ens orka sy på klänningen. Hemskt helt enkelt.

Hur som helst tog jag en break på förmiddagen och åkte ut och spelade golf istället för att sitta och stirra på dataskärmen och inte orka skriva något OCH bli ännu mer stressad över att jag inte fick något gjort. Det var lugnt och stilla på banan och solen kom fram så småningom (det var ganska mulet på morgonen). Vi hade en trevlig runda, jag och en tjej till som också smitit undan från jobbet.

När jag hämtat barnen på dagis/fritids så tog vi en tur i skogen (barnen på cykel) och letade höstmotiv att fota. Visst är det härligt med alla färger på hösten, men jag tycker att det var svårt att hitta dedär riktigt röda vackra löven. Men de kommer väl. Rönnbär hittade jag i varje fall och lingon... hade önskat hitta en riktigt vacker flugsvamp, men det fanns inte att uppbåda. Inga kantareller heller, men de har säkert nån redan plockat.








Imorgon är det en sån där dag som är full med möten.. men förhoppningsvis blir det lite energi över till klänningen. De ringde idag från Stoff och stil (gör lite reklam nu som tack för hjälpen!) och de berättade att provdockan jag beställde i måndags är påväg och med lite tur och hjälp från posten borde jag ha den innan helgen.

Dags för sängen... nu så jag blir pigg och kry... är såååå trött!

2 kommentarer:

Bibbi sa...

Kanske är det jag som plockat upp alla kantareller...;P
Vackert och avkopplande är det i allafall i skogen.
Kramen

Helen sa...

Att det var Bibbi som hade varit framme, var precis vad jag tänkte, när jag läste att du inte hittade några kantareller, hihi...

Så jobbigt att må dåligt av stress. Hoppas du hittade lite lugn och ro i naturen, dina höstbilder därifrån var jättefina!

Lycka till med klädsömnaden!

Förresten, hur går det med din kamp mot kilona??

Kram!