söndag 16 augusti 2009

Regn, regn och åter regn...

Idag har det enligt vår regnmätare regnat 15,9 mm såhär långt... och det tar jag inte för otroligt heller... dethar verkligen vräkt ner stundtals!

Vi började dagen med att efter frukost köra dammsugen och städa toa (vi brukar ha torsdagar som städdag... men det blev lite undantag såhär första arbetsveckan).... Det tog lite tid att få barnen att plocka ihop sina saker, men städat blev det i varje fall... Maken har börjat lite lyriskt prata om en robotdammsugare.... och varför inte... då är det alltid rent hemma. men den kostar ju en slant så den investeringen får nog vänta!

Vid tolvtiden åkte vi iväg. Barnen fick vara hos kompisar i byn medan vi åkte i hällande regn till Holmsund för att spela. Jag kan säga att det var ganska öde på golfbanan. Det var ingen stress och press i varje fall... men det regnade ordentligt kan jag säga OCH blåste också. Det blåste rent så mycket att paraplyna fick (efter ett halvt hål) vecklas ihop och stanna i bagen resten av rundan. Det var trögspelat också med långsamma greener. Jag tror jag fridroppade för tillfälligt vatten 2 gånger bara på första hålet. Efter 7 hål började det blåsa mer men regnet avtog helt klart och upphörde också vid hål 8. Så vi tog oss runt. Jag fick 10 poäng från röd tee på första rundan medan det gick lite sämre för maken. Sedan gick vi 5 hål på andra rundan också (jag fick 6 poäng på dessa 5 hål) innan det var dags att åka hemåt och bli bjudna på middag av våra kompisar. Tack så oerhört mycket för barnvakt och middag... det var trevligt och skönt att få göra något bara för oss själva en stund. Barnen var trötta och nöjda när vi kom hem!

Jaa.. 10 poäng från röd tee i ösregn och snålblåst... jag borde ju kunna klara 18 snart eller vad tror ni? Jag ser fram emot det så jag kan spela på andra banor också och det vore så skönt att få gå till säsongsslut med 36 i hcp (handikap). Men det gäller väl att spela nu antar jag och träna. Jag får fortfarande lite dålig träff med drivern OCH är lite osäker ibland ute på banan. Kan slå helt underbara slag och blanda dessa med riktiga snedträffar eller att jag slår i backen och bollen far 20 meter framåt. Men jag borde ju kunna bli säkrare med lite mer regelbundenhet i spelet. Undra just om jag har någon att spela med i veckan... det vore kul att gå en runda en kväll under veckan.

Imorgon är det vanlig vardag igen. Barnen ska på dagis/fritids lagom till frukostdags. Jag ska åka på återvinningen och tömma bilen (som jag ju fyllde igår med skrot som ska bort) och sedan har jag möte på förmiddagen. På eftermiddagen ska dottern på golfträning (det är ju inte så många sånna kvar nu)... så en typisk måndag verkar det bli imorgon alltså.

Nu är det dags för sängen... det har varit en slitsam helg... så Sov gott!

Inga kommentarer: