söndag 9 augusti 2009

varmt och svettigt!

Hej och hå... härligt med sol och blå... eller hmmm... blå och fullt med moln himmel och värme, men idag njuter jag inte. Det är för varmt för mig och jag ser inte fram emot att sitta på jobbet i morgon. Jag har mitt fönster mot söder och solen ligger således på hela, hela dagen.

Livet känns inte så roligt idag. Jag har varit lite låg i några dagar nu, vet inte riktigt varför, men så är det. Kanske är det för att jag mår så dåligt rent fysiskt. Jag mår illa, har lite lätt ont i magen, svettas som en gris då och då (sitter jag på en trästol i 10 min så är jag helt blöt i baken sedan) (dvs det kommer och går) och jag har ont i mensmagen också. Inget roligt. Har haft det i en vecka nu, så något är kanske inte riktigt som det ska... och är trött, sååååå trött men inte så jag kan sova direkt. Trist.

Maken har åkt iväg för att spela golf och barnen har lekt ute ett tag, men jag gissar det blev för varmt för de kraschade just framför TVn. Undra just om jag ska sätta mig där jag också och bara lata mig.

Annars borde jag gå ut och börja ordna med jordgubbslandet. Jag vet ju inte när jordgubbsplantorna kommer från Hortogreen, men ganska snart skulle jag tro och då känns det roligt om jag kan stoppa ner dem relativt omgående. Det är ju en del jobb med att få ordning därbak också. Sedan har ju jag och grannen bestämt vad vi ska göra med slänten mellan våra hus som verkligen inte ser rolig ut. Om man kunde klippa den så vore väl allt frid och fröjd, men det går inte utan snarare har jorden börjat erodera och då är det inget val än att vi måste göra något åt den. Massor med sten är det att flytta och en hel del grävning, så det blir nog lite jobb, men det kan ju vänta tills i höst när det inte växer så mycket längre, det behöver ju inte göras nu direkt.

Nää... jag tror jag går och kryper ner hos barnen i soffan och ser film, jag orkar nog inget annat just nu.

1 kommentar:

Ingmarie sa...

Helt rätt....njut med barnen !Stenarna försvinner INTE.....

Ha det mysigt på er allihopa!