tisdag 4 augusti 2009

jaha... då hände det PÅ RIKTIGT

Jaha... dörren var liiiitttee öppen och gissa vad.... katten (Alice) tog sig ut. Ingen av oss vet hur länge dörren varit öppen, men det var nog en stund. Till och med Simon tog sig ut, men han vågade sig inte längre än under uterummet, där satt han och tryckte.

Vi såg Alice vid vinbärsbuskarna där hon brukar vara när hon smiter ut och dottern försökte ta henne (det är annars dottern som fixar det bäst), hon hoppade genom staketet till grannen och när jag kom till deras tomt stack hon bara, jag såg inte ens var hon tog vägen. Jaha... tänkte jag det var det sista vi såg av henne. Dottern blev ju självklart helt förstörd, hon grät och grät. Grannens flicka kom och sa att Alice varit förbi hos dem, så då gick vi och letade igen. Sedan var det dags för dottern att åka på golfträningen och jag och sonen åkte och köpte bark till de nya rabatterna. När dottern kom hem fick hon se katten och lyckades ta henne som tur var. Hon var trött och hungrig, men fortfarande på riktigt, riktigt dåligt humör. Jag undrar om hon inte har lite löptendenser kvar trots att hon är steriliserad (hela paketet är borttaget). Men, men... som tur var hittade hon hem igen, så jag tror inte hon gjorde så stor lov, men nästa gång går hon säkert längre och längre. Men jag blir så less på att leta katt bara. Båda katterna fick då bada när de kom tillbaka in till bådas "förtjusning", för att förhindra eventuella smittor (har inte vaccinerat dem eftersom de SKA vara innekatter).

Nåväl... tur i oturen så kanske barnen fick sig en minnesbeta att inte lämna dörren öppen, för de erkände att de varit där och lekt och glömt dörren öppen.

Annars hann jag göra klart vårt lilla trädgårdsprojekt igår, även om det var lite slitigt på slutet. Nu ska jag blåsa av hela garageuppfarten och alla gångar med högtryckstvätten och sedan borsta ner sand. Vi har inte gjort det förut och det syns eftersom vi har fått en del ogräs i skarvarna. Sedan är det bara att vänta på leveransen från Hortogreen... jag längtar verkligen. Jag var in på Plantagen igår för att köpa bark, och jösses vad lite de har och vilket dåligt skick växterna var i. Visserligen är det slutet på säsongen, men ändå. Jag hoppas att det är bättre det som kommer från Hortogreen. Grannen beställde från dem för något år sedan och det hon fick ser riktigt bra ut idag.

Jag har beställt Klematis (mörkröd) som ska få klättra på planket, en fågelbogran som ska få husera med de andra granarna som jag redan har, dvärgspirea och grönlandsfingerört som ska få sitta ihop med granarna. Sedan kanske jag får kompletera lite, men det borde mer än väl fylla den rabatten. Sedan ska det på med bark så jag slipper rensa så mycket, det är verkligen INTE min favoritsysselsättning. Jag passade på att beställa fläder, blåbärsbuske och krusbär också när jag ändå var i farten. Så gissa om jag längtar tills det kommer. Måste försöka komma på nån bra idé till stöd för hallonbuskarna också, köpte buskstöd igår får se om jag kan gör något av dem kanske.

Idag blir det bara lite lugnt pyssel. Vi ska få besök av en försäljare till luftvärmepumpar också, jag måste hinna dammsuga och sedan får jag se vad som händer. Känns som jag vill ta det lite lugnt nu efter allt grävande och stenläggande.

Inga kommentarer: