torsdag 20 augusti 2009

Vilka förbannande idioter.... otroligt att sånna finns längre

För det första... soffan kom INTE idag... den fanns på affären fick jag höra när jag gick in men de hade problem med hemkörningen som vi beställt. Jag blev väldigt irriterad och sa att jag gått och väntat hela dagen... men de skulle fixa det till imorgon så vi får hoppas att de gör det också.

Pga att jag väntat på soffan blev jag sen och hämta barnen (hade lovat hämta dem tidigt) och så skulle jag och dottern åka och spela en golfrunda. Allt gick jättebra för henne de första två hålen. Därefter kom det upp lite spelare bakifrån som stressade henne lite, men det gick rätt OK ändå. Sedan kom det ett par gubbar och undrade vad dottern hade på banan att göra, ifrågasatte varför vi spelade och att hon hörde hemma på korthålsbanan. De ansåg att vi varit i vägen hela tiden och inte släppte igenom någon (vilket vi gjort hela tiden när det kom folk bakifrån). Min stackars lilla tjej stod bara och blev blekare och blekare och underläppen darrade lite. Det tog bort lite av glädjen i spelet tyvärr. Så tråkigt att hennes första runda skulle sluta så.. två j-vla skitgubbar förstörde allt. Det mest komiska var att de spelade inte särskilt bra själva.... de slog ut i ruffen och fick leta boll flera gånger de med, så jag förstår ärligt talat inte vad problemet var...

Jo förresten... de är den typen av golfspelare som vill ha HELA banan för sig själv, vill att alla ska flytta på sig för dem... Skulle inte förvåna mig om de klagar hos klubben och menar att juniorer inte ska vara på banan alls. Men hur i hela friden ska de få nån förståelse för vad golf är och vad tjusningen i spelet är om de inte får spela på banan. Korthålsbanan har inget vatten, inga bunkrar och ruffen är så hög och tjock att en boll slagen dit är förlorad direkt. Så trist för dottern bara... Hon blev nog lite ställd över hur jag svarade (röstläge mest) hon har aldrig hört mig så förbannad, irriterad och skällt på främmande folk.

Men oj så synd jag tycker om min lilla tjej. Men vad bra hon spelade... ett par 3 hål slog hon 6 slag... så otroligt duktigt för att vara första gången. Hoppas hon kan ta med sig det positiva av dagen och försöka glömma gubbsskrällena. Det ska jag försöka glömma i varje fall.

Sov gott... söta drömmar

2 kommentarer:

ingmarijacobsen@live.se sa...

tack för värmande ord...men det är INTE gratis ..trots alla försäkringar.
Men du har så rätt....efter regn kommer solsken!

trevlig helg!

helen sa...

Bra att du stod upp för din dotter och gav gubbarna svar på tal!
Hur kan man vara så okänslig att man klagar över en liten tjej som gör sitt bästa??
Nä, såna skulle få hålla till på en egen ( urusel )bana mitt i skogen!!

Förstår att du blev irriterad över att soffan inte kom när den skulle.
Men nu har den väl anlänt?? Hoppas det blev över förväntan snyggt!

Ha en härlig helg!