torsdag 30 juli 2009

Utflykt idag... strålande sol och underbart sällskap


Idag hade vi tänkt oss en tur till Norrbyskär med goda vänner från byn (med barn i samma ålder som våra). Sagt och gjort tog jag mig upp ur sängen klockan halv åtta (det tidigaste jag klivit upp sedan semester började) för att fixa med picknick-mat. Det blev småplättar och köttbullssallad till barnen och korv och ostsallad för oss. Halv-tio stack vi iväg för att hinna färjan som gick klockan halv elva... det blev lite stressigt, men vi hann med. Barnen tyckte själva resan över var spännande och sedan strosade vi runt lite, gick på museet och barnen var väldigt intresserade att höra om alla platser på modellen över den gamla sågverksön, men jag tror inte de riktigt förstod vad det var egentligen. God mat och gott sällskap och sedan var det fri lek för barnen på lilla Norrbyskär på eftermiddagen. Det fanns en båt att leka på, en rutschkana, och en labyrint med klättring, rutschkanor osv. Barnen hade riktigt roligt och det var rent svårt att få dem gå ifrån för att äta glass och fika. Åhhh, vilken härlig dag vi hade därute och solen tog på en del också känner jag nu.

Nu är det dags att gå och se en bra film och vika tvätt (jag brukar se en film medan jag viker så blir det mer uthärdligt)! Ha en bra kväll.

Fotot är från Norrbyskär, där några gamla båtar från flottartiden ligger kvar i vattnet.


1 kommentar:

Helen sa...

Oj, här har det hänt saker, sen jag var in senast.
Tapetsering, diet, Norrbyskär, ja, man hänger inte med i svängarna...

I många år har jag tänkt att vi skulle göra en utflykt till Norrbyskär, det verkar vara jättefint där, men tyvärr har det inte blivit av, ännu.

Hoppas ni får en trevlig helg, med gäster från Ske-å!

Kram!