torsdag 9 juli 2009

Semester, semester och semester... härligt

Hej hopp, vad kul att du hittade hit Maria. Dottern sa när vi skulle åka till Stockholm att hon skulle hälsa på dig, så hon minns dig ännu och pratar om dig ibland (tänk att hon är så stor att hon ska börja förskoleklass i höst!). Tackar, vi hade en helt underbar tid i Stockholm. Vi var på Vasamuseet (barnen älskade att se den "stora båten"), Tom Titts, Aquaria och så shopade vi en dag. Fast mest tror jag faktiskt barnen uppskattade att åka tunnelbana, buss och pendeltåg. De tyckte det var spännande. Jag uppskattade nog mest att bara få vara på semester, se saker och slippa laga mat. Det är verkligen härligt.

Nu har vi varit hemma några dagar. Katterna blev glada att vi kom hem tror jag. Vi har hunnit bjuda grannarna på middag som tack för kattvakten (och jaa... det blev för mycket vin men trevligt hade vi). Igår var det ju också ganska bra väder så vi kunde klippa gräsmattan och rensa lite rabatter. Men dagen innan var otroligt hemsk med regn, regn och regn och inte bara något litet lätt regn utan det fullkomligt vräkte ner hela dagen. Inne i stan var det så det blev översvämningar under broar osv, så det tog i ordentligt. Det ska visst inte bli så himla bra idag heller, men ännu så länge är det bara mulet. Fast idag spelar det inte så stor roll... vi ska åka på badhuset och åka rutschkana, bada bubbelpool och bara vara. Gissar att dottern ska träna på att simma också en hel del. Hon brukar träna för fullt när vi är på badhuset. Hon skulle ju gå simskola i sommar var det meningen, men hon fick välja mellan simskolan och golfen och valde golfen (fisk som hon är ;).

Vi ska ta oss en tur till svärföräldrarna också, spela lite golf och ha det gott. Hoppas vädret blir lite bättre igen nu, för det ÄR ju faktiskt sommar och det vore skönt om det blev runt 20 grader igen och lite sol, så man i varje fall inte behöver sätta på sig yllestrumpor och elda i kakelugnen (vilket jag faktiskt gjorde i tisdags, har aldrig hänt i juli förut!).

Sedan vet jag inte alls vad vi ska ta oss till.. bara vara helt enkelt. Jag känner mig fortfarande helt slut och vill mest bara sova, sova och sova. Sitta framför datorn går inte så bra heller, då får jag ont i nacken och domningar i fingrarna. Har lite dåligt samvete för träningen som jag lovade att jag skulle hålla igång i sommar... det har inte varit mycket med det. Men det är svårt att ta med en pilatesboll på flyget (det är min ursäkt i varje fall). Hoppas det blir lite golf framöver, för det är bra för ryggen vill jag lova. Man måste verkligen röra sig till hundra procent, annars hamnar man i buschen. Det går lite segt med det gröna kortet, vi får båda på lite för dåligt slag lite för ofta OCH hamnar ofta i ospelbara lägen och får droppa. Men jag hoppas vi kan få lite mer speltid nu så vi kan komma in i det igen och kanske ta kortet i slutet av juli eller så *hoppas kan man ju alltid*.

Nähä... dags att väcka upp resten av familjen som sover ännu. Nackdelen med semester är att man vänder så hemskt på dygnet. Ändå tyckte jag att vi la oss ganska bra igår, men klockan var över 1 när jag släckte.. kanske därför jag är så trött också .. vem vet.

Njut av sommaren nu (även regnet är att njuta av för efter regn kommer solsken!).

2 kommentarer:

Maria Nilsson sa...

Gu va tiden går fort! Att hon har blivit så stor! Vad roligt att hon kommer ihåg en. Det är ju ändå ett år sen. Jag var ju och hälsade på förskolan när jag sist var i Umeå, men då var hon ledig... det var ju synd! Men får komma en gång till! Du får hälsa hon så jätte mycket och ge henne en bamsekram, "lill killen" får också en super kram. Han är ju inte så himla liten längre!:) Ja man får verkligen ingen ordentlig dygnsrytm när man har semester. E uppe i norrbotten nu, ser ut som att jag blir det hela semestern. Känns rätt så skönt! Ni får ha det så bra och du får se till att vila ut dig! Kram på er!

Anonym sa...

Kom i håg vad smestern är till för! VILA och uppladdning av kroppen. Har du provat spikmatta? Det borde verkligen vara något för dig, Å´du min sköna! Sitt inte en minut i onödan framför datorn, det blin nog av det när du jobbar;-P
Vi ses snart, kramar