torsdag 23 juli 2009

Trist dag trots ganska fint väder

Jag vet inte vad det är... men idag vaknade jag på helt fel sida sängen på uruselt humör och så har dagen varit. Allt har känts lite trist och grått idag, trots att solen kommit fram stundtals idag.

En ljusglimt idag var dock att vi var och hälsade på grannen och deras nyhemkomna son (adoption). Han var verkligen härlig även om jag inte förstod ett ord av vad han sa. Vi plockade fram en av våra lära-gå-vagnar som barnen ju för länge sedan växt ur och så fick han den och jösses vad glad han blev. Han började packa saker i den och köra runt med den i full fart. Vi fick en trevlig pratstund också över en kopp te. Det blir ju roligt när han blir lite större.. då blir det full fart här på gatan med många barn under 8 år.

Efter lunchen (en härlig fisksoppa) började jag och dottern ta tag i hennes garderob. Hittills har vi försökt samla alla kläder i en klädkammare, men nu börjar det bli lite för trångt så vi köpte dottern en byrå på IKEA och idag blev det städning, genomgång av kläder (jösses vad hon växer) och inpackning i nya byrån. Det blev jättebra och fint i klädkammaren också, skönt att ha det bortstökat. Men några tapeter blev det inte uppsatta idag heller. Men kanske i morgon... beror helt på vädret.

Om det är väder kanske en golftur hellre blir av. Jag försökt peppa vår granne att han ska ut och spel (och henne också för den delen)... får se om jag lyckas. Annars får jag vänta till nästa vecka när jag nog har en spelkompis... Håller tummarna för det OCH att jag kan lyckas klara mina poäng.

Ikväll skulle dottern läsa för MIG och hon gjorde det riktigt bra. Det börjar lossna nu även om det går lite segt. Hon har lite svårt att koncentrera sig tillräckligt och när det inte går på en gång så ger hon upp lite för lätt. Hon verkar kanske ha mer en mattehjärna så det kanske påverkar. Hon är duktig på plus och minus och löste ett sudoku (med siffror 1-4) förra veckan på bara några minuter. Vi får väl se... men hon vill ju läsa också, så hon kämpar på.

Nähä... ska försöka varva ner lite nu och stoppa mig själv i säng. Är trött idag, kanske delvis pga mitt dålig humör. Hoppas morgondagen blir bättre.

3 kommentarer:

Bibbi sa...

Du håller igång märker jag;-)
Jag blir mest frustrerad när jag inte kan/får/har möjlighet att göra allt jag vill.... Blir även irri å+ tokig på att nästan alla svar jag skriver till dig bara försvinner! När jag klickar på "skicka kommentar" så POFF, borta...
Vet inte om det har att göra med Bloglovin... Kan inte skicka till några andra heller ibland...
Strunt samma, värdsliga ting;-P
Ha det gott å´lycka till på golfbanan.
Kramen

Anonym sa...

Din begäran kunde inte bearbetas. Försök igen.
Står det...

Helen sa...

Vi var också och välkomnade en adoptivson hem hos grannar för några dagar sen!! En liten gulleplutt!!

Visst är det skönt att städa ur garderober. Jag minns vad fort barnen växte ur sina kläder i perioder när de var små.

Tusen tack för din omtanke och fina ord ang. min mammas bortgång. Välgörande!

Kram!