torsdag 16 juli 2009

Tur till Lycksele och trött dagen efter

Hej och hå... det är visst långt mellan gångerna jag uppdaterar nu, men det är ju semester.

Idag har jag varit trött och haft lite ont i halsen och inte orkat med särskilt mycket. Sov länge och sedan var barnen ute och lekte och maken sov han med (tackar farmor för att du tar hand om barnen så vi får sova ut ibland). Sedan åt jag frukost och hamnade på soffan med en bok jag läser (otroligt...det är andra boken denhär sommaren... jag som bara somnar i böckerna annars).. en spännande bok... minns dock inte vad den heter nu. Och där somnade jag igen en stund, tills det började vara dags för lunch och Åskar på besök... det åskade ordentligt här och den slog ner flera gånger bara några hundra meter från huset. Det ser ut att bli mer nu ikväll också... hoppas vi klarar oss dock. På eftermiddagen åkte barnen och maken till barnens farbror och farmor och farfar för att handla, så jag blev själv hemma. Har ritat lite mönster så jag ska sy byxor till dottern som inga har just nu (hon ligger precis mellan storlekar nu, så det är lite problematiskt för henne). Maken stannade borta ända till kvällen då sonen kom hem med världens bula både i pannan och under ögat... inte konstigt med tanke på hur han klättrar och klänger mest... men det såg lite otäckt ut. Tur att jag blev förvarnad av dottern.

Igår var vi med kompisar till Lycksele djurpark. Det blev en oerhört lyckad tur även om det regnade framåt slutet. Barnen hade så roligt och vi vuxna hann prata lite också. Kommer lite bilder sedan när jag hunnit ladda ur kameran (har nästan slut på batteri i datorn, så jag får skynda på att skriva nu). Alla djuren var framme (utom lokatten) och många var framme vid staketet. Det sötaste var nog vildsvinsungarna och det läckraste tycker jag fortfarande är säluppvisningen. Men som sagt, mer om det när jag laddat ur kameran.

1 kommentar:

Bibbi sa...

Så härligt ni har det;-) Fortsätt och njut så länge ni bara kan. Det gör vi... Kram