onsdag 29 juli 2009

Nu är det gjort

Ååhhh... så skönt att få ha städat undan efter all tapelsering och fixande. Nu har jag storstädat hela huset och maken har klippt gräset, så nu är det fint här. Ikväll blir det golf (barnen ska vara hos faster)... hoppas det går lite bättre än sist.

Imorgon ska vi åka till Norrbyskär tillsammans med kompisar med barn i samma ålder som våra. Det blir picknick och förhoppningsvis härligt väder. Kanske till och med badkläderna kan slinka ner (utan att barnen vet om det förstås, de blir så besvikna om det inte går att bada). Det blir en härlig utflykt.

På fredag kanske en kompis från Skellefteå kommer på besök med deras två små barn. Den yngsta är bara nån månad. Det ska också bli trevligt. De kanske till och med ligger över till på lördag så vi kan grilla, dricka gott och äta gott och mysa. Hoppas på det.

Är inne på andra veckan av något helt nytt och det går riktigt bra känns det som. Jag har bestämt mig att nu får det vara nog. Jag mår inte bra heller, så nu ska överskottskilona bort! Jag har börjat med LCHF (low carb high fat, för dig som inte vet vad det är) och första veckan gick jag ner 3 kilo totalt, så skönt att det går lite fort i början, sedan bör det gå med ca 1 kilo per vecka. Jag har fått ett träningsprogram av min sjukgymnast som jag ska följa för att stärka ryggen också som ju har fått ta en hel del stryk på senaste år. Jag måste få bättre kondition också, en trappa kan verkligen ta kål på mig, så nu får det vara nog. Jag hoppas jag fortsätter vara lika beslutsam, är lite stolt över mig själv. Har hunnit vara på 2 kalas med tårta och kakor sedan jag började LCHF och har kunnat motstå alla frestelser. Känns så skönt att faktiskt kunna säga nej tack. Igår på kalaset började vi också prata om det och jag fick en hel del stöd... skönt! Har också en kompis som kör, så vi stöttar varandra och ger lite recepttips också ibland.

Jaa... nu ska jag hänga den sista tvätten för dagen. Det är ju ÄNTLIGEN sol ute och klarblå himmel... så skönt. Barnen har varit ute hela dagen, det märks att de har längtat (de är ju vana att vara ute jämt på dagis, så det är klart det blir konstigt att vara inne mest). Sedan bär det av till stan och vidare till golfbanan.

Ha det så gott i solen, hoppas den skiner på dig OCKSÅ!

2 kommentarer:

Bibbi sa...

Ja, du är duktig du...Kan bara lyckönska dig. Själv vet jag inte ens hur karaktär stavas...;-P
Önskar dig all lycka på färden.
Kram

Ingrid sa...

Ja, det är ju så där med vikten. Man får liksom gräva där man står. Mina - 25 kg är fortfarande rätt overkliga för mig. Jag kan liksom inte se mig själv i den mindre kroppen. Provar fortfarande storlek 46 på alla kläder...

~Livet i byn