lördag 3 oktober 2009

Ikväll är det dags

Ikväll är det dags för promoveringen! Igårkväll hade vi generalrepetion där alla fick göra sin roll i det hela. Det tog 3 timmar nästan (med alla omtagningar och förseningar). Ganska trist måste jag säga, men det behövdes nog för att alla ska veta sin plats och vad man ska göra. Min roll är ju rätt liten, jag ska gå fram och få kransen på huvudet, ta emot diplomet och sedan buga för rektor.

Hur som helst känns det oerhört högtidligt som sig bör! Hoppas jag kommer att känna mig lika högtidlig i min klänning. Tänk killarna vad lätt de har för sig... på med frack, kamma håret så är det klart! Men det ska bliiiii sååååå kuuuuuulllll!

Idag ska vi bara ta det lugnt och gå en sväng på stan (och nej Bibbi, jag har inte glömt... ska se vad jag kan göra) och sedan äta en långlunch för att sedan byta om och vara på plats i Aulan 15.15... sedan blir det bal på slottet ;-)

Igår spelade vi golf hela eftermiddagen. Det var en jättefin bana, mitt i Uppsala, såg ut som en park med bättre klippt gräs här och var (på green alltså).

Imorgon är det dags att åka hemöver. Vi ska stanna till och spela golf på vägen hem om vädret tillåter och sedan hämta barnen på måndag. Hoppas mina små troll har det bra hos farmor och farfar!

Har inte berättat om det senaste jag har engagerat mig i... SKOLAN...

Kommunen måste spara ett antal miljoner på skolan nästa år... 45 närmare bestämt... och vår skola skulle verkligen, verkligen behöva byggas ut lite. Tidigare år har barnantalet inte varit så högt, så då har det löst sig, men de närmaste 5-7 åren växer barnantalet betydligt i skolan, för att inte tala om hur förskolan ska klara av det höga trycket. Det är tufft redan idag för förskolan som har väldigt dåliga lokaler.

Jag tog tag i saken, mailade och bjöd in politiker till skolan. Vi har haft två besök och ett till ska komma senare. Jag skrev en skrivelse till politikerna från föräldrarna och nu känns det som vi fick lite gensvar. Igår tog nämndens arbetsutskott beslutet att skjuta upp beslutet om ev nedläggningar och utbyggnationer av skolor i kommunen. Kommunen har ju fått 100 miljoner från regeringen OCH kanske kan vi ha en chans att få en liten del av den kakan. Vår skola skulle bespara 1,1 miljoner och kanske kanske kan vi få vår utbyggnation äntligen (det har varit en långdragen fråga). ... Vi får fortsätta jobba med detta!

Ha en trevlig helg!

1 kommentar:

Bibbi sa...

Passa på och njut!Det kan du behöva efter denna vecka;P
Påminn maken att skicka ett kort på dig!
Ses till veckan.
Kramen