fredag 23 oktober 2009

Oj så roligt... så många som kom

Även om jag känner mig trött och urlakad idag, så är jag såå nöjd. Det kom nästan 40 föräldrar till mötet och många intressanta kommentarer framkom.

Det var lite trögt i början, men sedan tror jag att jag lyckades att få fram budskapet att visar vi inte vad viktigt det är för oss att skolan får sin utbyggnation NU, så kan byarnas framtid vara i fara. Folk vill väl inte flytta hit om det inte finns barnomsorg... det var i varje fall en av de viktigaste parametrarna för oss när vi flyttade hit för 5 år sedan. Affären är inte så viktig, vi jobbar ju många i stan, men skolan, barnomsorgen är det! Vi kom i varje fall fram till ett antal punkter att jobba vidare med och det kändes så roligt att folk uppskattar det arbete jag gjort. Nu är vi fler som ska genomföra de saker vi beslutade om , även om ansvaret fortfarande vilar på mina axlar!

Jag har med i radion i morse och när jag själv hörde inslaget kändes det bra, men lite förvånad blev jag lite över att höra mig själv (när maken lyssnade på inslaget lite senare)... vilken mörk röst jag har fått (visserligen var det på morgonen, men ändå)... OCH vilken dialekt jag har lagt mig till med.... inte hörs det att jag är uppväxt i södra Sverige längre, nu är jag norrlandsbo... ända ner i stämbanden! Men jag fick fram budskapet och det var ju det viktigaste! Ska bli intressant och höra vad mer för kommentarer vi kommer att få utifrån senare.

Nu ska jag försöka packa ihop mig själv och åka iväg och handla. Jag är ju hemma och jobbar idag och jag måste ärligt säga att det går lite sisodär. Men samtidigt har jag ju faktiskt jobbat tre dagar denhär veckan, det är tre dagar fler än jag jobbat tidigare i varje fall!

Om vi inte hörs under helgen, ha en riktigt riktigt trevlig helg!

Inga kommentarer: