onsdag 28 oktober 2009

Läser mest andras just nu

Det var ett tag sedan jag skrev, men allt runt omkring tar liksom musten ur mig just nu. Jag är såå trött idag (var ganska pigg igår och jobbade nästan hela dagen, mer intensivt än på länge så det var skönt)... sover så dåligt just nu och imorse när jag sträckte på mig drog något till i nacken och jag fick jätteont. Undra om jag spänner mig sådär mycket nu igen i och med att jag sover såååå dåligt. Ska iväg till företagshälsovården igen den 9:e november, hoppas hon kan ge mig lite mer massage och mer hjälp på vägen att bli piggare igen. Kändes som sagt bra igår, men jag verkar få betala för det idag!

Igår var det maskerad på sonens dagis och han ville vara en katt... så på söndagskvällen sydde jag på svans på ett par gamla svarta strumpbyxor och satte på vit teddy på fötter och på händer. Sydde också dit en vit "haklapp" av teddy på polotröjan. Hittade en gammal lila fluga också och gjorde kattöron på ett gammalt diadem. Oj så söt han blev. Var också och köpte ansiktsfärg, så jag målade honom (han... HAN ... satt blickstilla hela tiden medan jag målade.. otroligt). Oj så fin han kände sig. Sedan hade dom maskeraden i gympahallen (de hade bjudit in barn från andra avdelningen plus det andra dagiset i byn).

Idag måste jag försöka skriva på en artikel, på svenska i och för sig, men det är sååå mycket onödigt annat trams i huvudet just nu (onödigt trams.. oro över det ena och det andra... småsaker som egentligen är helt onödigt att tänka på). Sedan funderar jag en hel del på detdär med skolutbyggnationen. Igår tog kommunstyrelsen beslut om de extra 202 miljonerna kommunen har fått och 35 ska gå till skolan. Då är det bara 10 kvar att spara... hur sjutton ska de fördela det. Jag är fortfarande rädd att vi blir utan utbyggnation, men vi SKA kämpa vidare.... Ska försöka hitta energi till att skriva en insändare i tidningen också, sedan finns det annat som kan göras också, men jag hoppas fler kommer igång. Kommentarerna i tidningen är från fler än mig och maken nu, så jag väckte nog upp folk lite och fick dem att inse att vi MÅSTE kämpa för att något ska hända.

Så om det är lite tomt här... orkar jag inte skriva så mycket just nu, men jag läser era bloggar, det kan jag lova!

Ha en bra fortsättning på veckan!

Inga kommentarer: