fredag 16 oktober 2009

Regn och många sjuka

Idag regnar det och är trist ute. Det verkar vara ganska trist i många hem härikring också. Det var väldigt tomt på skolan i morse med många sjuka barn, även dagis är drabbat, fast där verkar personalen vara mer drabbade än barnen ännu så länge.

Det känns om jag är påväg tillbaka till något slags vanligt, normalt jag, även om hjärtat tar sig lite turer nu och då... det känns som det vänder sig i kroppen men det var normalt sa läkaren så jag får lov att sluta oroa mig över det. Fast lite obehagligt är det allt. Trött, trött, trött är jag också. Somnade på soffan igår till en film som jag dessutom tyckte var bra och märkte inte ens när maken stängde av TV. Vaknade till när han la ett täcke över mig och gick och la mig i sängen istället. Känns lite trist att vara sååå tröt på kvällen, men jag får väl vänja mig antar jag.

Nu har jag tagit ett steg till i kampen för vår skola. Satt igår och jobbade på en föräldraenkät för att få fram vad det är vi INTE är nöjda med med vår skola. Det verkar som tidigare enkäter visar på att vi är ganska nöjda med verksamheten men då har inte frågor om lokalerna stått för sig. Nu gör de det.... så jag ska försöka få ut enkäterna i veckan. Det ska bli roligt att sammanställa dem också. Jag tycker sånt här är ganska roligt att pyssla med även om jag inte är nån statistiker.

Idag vet jag inte vad jag ta mig för riktigt. Kanske rita detdär mönstret som jag tänkt göra flera gånger nu, men inte kommit mig för att göra. Jag tror dottern skulle älska klänningen som jag har i åtanke, men man vet ju aldrig. Jag får ju inte sy åt henne längre har hon tydligt deklarerat.

Hoppas min små troll får vara friska nu, det vore så synd om de blev sjuka nu. Men det är väl inte så mycket att göra åt om de blir sjuka och helt otroligt är det väl inte heller att de blir. Men vi får se. Sonen är tät, men verkar inte ha nån feber ännu, men dottern var gnölig igår att hon hade feber, men när hon komihåg att hon skulle få baka kladdkaka till kompisarna idag (eftersom hon tillsammans med två killar VANN friidrottstävlingen i klassen... då fick vinnande lag bestämma en dag i skolan och då bestämde de att baka till sina kompisar... vilket trevligt pris va?!)

På tal om baka, i helgen ska jag baka den underbart goda pollykakan igen! Såå god. Recept och bild kommer när jag bakat.

Ha en trevlig fredag!

3 kommentarer:

Linda sa...

Hej,
Det låter ju bra att du börjar komma tillbaka till ditt riktiga jag. Hoppas att det släpper och du får må bra snart!

Pollykaka är ju otroligt gott! Får se om det blir en sån här oxå i helgen. :-)

Vi ses!

Bibbi sa...

Hej vännen! Hoppas du förstår hur tacksamma vi är för ditt engagemang. Vi har ju som sagt bakbundna armar i ärendet, men du känner ju mig och Jennike, vi är djupt tacksamma!
Håller verkligen tummarna för att det inte ska bli någon stor epedemi på skolan... men samtidigt kan jag inte låta bli att tycka det vore bra om det nu ska bli att det kommer nu och inte i december....
Vad har du för roligt recept på pollykaka? Jag köpte hem polly i går för jag tänkte baka nåt men saknar recept...
Kramen och trevlig frisk helg;)

Helen sa...

Bra att du kämpar för barnen, starkt gjort!!

Hoppas att du blir piggare och piggare fram över, jobbigt att inte känna sig fräsch!

Ser fram emot receptet på Pollykakan!

Ha en skön helg!

Kram!