torsdag 15 oktober 2009

Idag har jag lugnat mig lite ;-)


Nu känner mig lite lugnare idag, efter att för-och grundskolenämndens beslut igår att skjuta på beslutet tills efter fördelningen av de extra pengar kommunen fått är gjord. Klokt beslut.

Men på krigsstigen är jag allt. Igår kallade jag till ett gemensamt föräldramöte nästa vecka, så vi får samordna oss lite och visa omvärlden att vi faktiskt inte alls är nöjda med situationen som den är och att barnen behöver en bättre arbetsmiljö. Ska bli spännande att se hur många som kommer (hoppas det blir många för jag har tänkt bjuda dit pressen också). Håll tummarna för mig!

Jag har fått besök också... fint besök!



Men det verkar vara jordnötterna som är intressant just nu, så jag kanske ska skrota småfågelfröna. Sen har jag för mig att det är olika beroende på vilka fåglar som kommer vad de uppskattar bäst. Katten verkar inte ha upptäckt fåglarna ännu, men det är klart hon smyger väl på dem ute som det är, så hon är kanske nöjd. Tack och lov har hon inte tagit någon fågel än vad jag vet. Grannkatten tar ju både möss, fåglar och harungar... och det hoppas jag inte vår madam ger sig på.

Annars är det ganska lugnt här. Proverna jag tog på vårdcentralen fick jag besked på igår och de var helt normala, inget konstigt alls. Så det var ju skönt (jag hade förberett mig på att det faktiskt var något fel). Jag är inte LIKA dödligt trött nu, som förra vecka, men fortfarande trött och orkeslös. Så jag får väl ta det väldigt lugnt, inte hetsa upp mig för mycket (lättare sagt än gjort med tanke på skolutbyggnande)... och bara vara. Låta det ta hela hösten att bli pigg igen.

Idag ska jag nog bara ta det väldigt lugnt, se lite TV kanske, tvätta det sista och rita på ett mönster till en klänning till dottern. Vi kom på att vi ska ha en egen fin nobelmiddag här när det beger sig, och fira "min" nobelpristagare! Så då måste vi ju ha något fint att sätta på oss eller hur?!

Ha en bra torsdag!

Inga kommentarer: