fredag 9 oktober 2009

jaa, det händer inte så mycket här nu


Sova, sova, sova och sova.... det är vad som händer här på dagarna... och kvällarna också för den delen. Är sååå trött så trött. Sedan vet jag inte om det har lite med medicinen jag tar också, men men.... sova är i varje fall skönt. Har legat på soffan i två dagar (igår orkade jag inte ens klä på mig ordentligt förrän det var dags att hämta barnen). Har försökt se film, men har mest sovit. Igår tror jag att jag sov mer än halva dagen och hade inget svårt att somna när jag väl kom i säng för kvällen heller.

Idag känner jag mig liiiiiiiiiite piggare. Har sett en film på morgonen och sovit en stund till och sedan kände jag att jag behövde göra något, så jag gick ut i garaget och målade en låda vi ska ha till Alice när hon är ute, så hon kan gå in nånstans och värma sig, ligga och sova eller dricka vatten. Lådan har bara stått och jag har inte orkat/hunnit göra ordning den. Det var bara att såga upp ett hål hon kan gå in genom, måla och klä med frigolit. Så nu är den målad i varje fall. Men jag känner att det finns INTE mycket krut i kroppen.

Ska försöka orka mig ut på en kort promenad senare. Jag ska gå och kolla om det finns ved i grillstugan dit vi ska på söndag med förskoleklassen (höstupptakt har vi kallat det och vi ska grilla korv, leka lite lekar och bara ha trevligt tillsammans). Hoppas vädret är med oss bara. Ser ut som det ska bli mulet, men huvudsaken är att vi slipper regnet.

Nu är det verkligen höst... smet ut i morse och tog denhär bilden på min kärleksört. Den var så vacker i gnistrande frost. Jag tror vi skulle behöva höststäda ute lite nu... plocka bort lite leksaker och ställa undan cyklar osv. Det är slut för säsongen nu helt enkelt. Har inte ens orkat höststäda i rabatten och pula ner de lökar jag köpt. Nåväl... en sak i taget! Jag är ju faktiskt sjukskriven!

Ha en riktigt, riktigt trevlig helg!

1 kommentar:

Helen sa...

Så fin bild!

Ja, tydligen behöver din kropp och själ mycket vila, just nu.

Vad bra att du orkade pyssla med lådan till Alice, det är ett lagomt tidsfördriv, ta inte itu med alltför energikrävande saker.

Och lökarna finns kvar, spara dem i kylskåpet, håller de sig till nästa höst.

Ha en mysig helg!

Kram!