torsdag 22 oktober 2009

Ikväll smäller det!!!

Nu känns det som det börjar hända saker på dethär med skolan. Ikväll är det föräldramöte. Jag har förberett mig med en ppt och lite vad jag ska säga... jag har tryckt enkäterna (tack jobbet för att jag fick köpa kopior så billigt)... och nu är jag laddad till tänderna!!!

Imorgon bitti blir det radio! Sedan ska tidningen skriva något också... så nu ni... politiker och andra som bestämmer är det bäst att ni passar er!!!

Annars känns det som jag håller på att bli förkyld. Pratade med en kompis som blivit ganska sjuk fort och hon hade pratat med vårdcentralen som misstänkte att det var baconfebern vi har i byn. Så många har blivit sjuka så fort, så det verkar troligt. Svårt att veta, men vi får se om vår familj drabbas mer nu, eller om det är bra. Dottern låg ju i lördags, sonen började hosta lite i morse tyckte jag, men var i övrigt pigg, precis som dottern. Jag känner att jag har något i halsen, men känner mig rätt OK ändå. Så vi får se. Men det hade ju varit bra om någon fått ta provet för att se om det verkligen var baconfebern vi har haft i byn. Det har verkligen varit sååå mycket skriverier innan, men nu är det helt tyst... hur ska man agera egentligen??? Vi ska nog i varje fall inte vacinera oss... om det dessutom är det vi har så behöver vi ju inte denhär gången. Det låter otäckt med alla biverkningar tycker jag.

Får se om jag orkar skriva en rad eller två i kväll efter mötet, annars så skriver jag i morgon!

2 kommentarer:

Helen sa...

Lycka till på mötet! Du är verkligen duktig som driver på!!

Gris/svin/baconflunsan håller man på att vara dödstrött på att läsa om. Vi ska inte heller vaccinera oss, har hört alldeles för mycket negativt om den.

Kram!

Bibbi sa...

Tusen tack för i kväll! Du var super!!!!!Roligt attdu lyckades engagera så många andra föräldrar också. Kul med många pappor;)
Kramen