onsdag 7 oktober 2009

och nu är jag sjukskriven

Hej hopp,

Jag har ju varit hängig länge nu, men just bara precis orkat hålla näsan ovanför vattenytan. Men igår så kände jag att nu får det vara nog. Jag har haft en hel del hjärtklappning OCH spänningar i muskler som blivit till knutor = mycket ont, så bestämde jag mig för igår att kolla upp det igen och fick en läkare som höll med om att en sjukskrivning nog var den bästa medicinen, så jag fick två veckor. Mer var ingen mening att tänka på sa han för försäkringskassan har blivit såååå hård att det inte går igenom längre.

Nåväl, 2 veckor är bättre än inget, så nu är jag hemma, tar det lugnt och försöker varva ner. Hoppas vädret blir fint så jag kan vara ute en del, fota, påta i trädgården (vinterförberedelser) och bara vara. Men först måste jag få bort alla spänningar i ryggen som gör så ONT just nu.

Maken fick hämta bilen igår i Sundsvall, så nu är den hemma igen. Känns skönt, även om det blev en jobbig resa för honom OCH en betydligt tunnare plånbok, men men, det är sånt som händer. Måste verkligen ge en eloge till de som jobbar på OKQ8 macken i Sundsvall... såååå hjälpsamma och öppenhjärtade, det var tur i oturen att vi hamnade just där i varje fall.

Nu ska jag återgå till soffan och en bra film, kanske sova en slurk också så jag orkar eftermiddagen. Barnen ska ha med varsin kompis hem (inte för att det brukar vara särdeles betungande... barnen sköter ofta sig själv när de har kompisar hos sig).

Ha en bra onsdag!

1 kommentar:

Helen sa...

Go'kväll Doktorn!

Först ett stort GRATTIS till dig, vilken upplevelse!

Sen är det trist att du inte känner dig fräsch, men helt rätt att du får vara hemma och försöka vila upp dig.

Vilken otur med bilen. Såna utgifter känns så bortkastade, men ack så nödvändiga, för man klarar sig inte utan bil, tyvärr.

Krya-på-dig-kramar!!