söndag 18 oktober 2009

Det blev en trevlig middag

Trodde in i det sista att vi skulle få ställa in middagen med tanke på dotterns tillstånd, men hon blev bättre under eftermiddagen och min kollega menade att det inte spelade nån roll för dem om vi var lite förkylda (eller hade influensan... de får det på ett eller annat sätt ändå).... vi var så välkomna ändå om barnen orkade.

Så vi for och fick en underbart god middag... och satt och pratade länge länge... så trevligt vi hade. Barnen satt mest och tittade på TV och tog det lugnt (det fanns inga jämnålders barn där alls)... så de fick vila ändå. Tack för god mat Siv! Vi kom hem först vid tio-tiden, så det blev sent i säng för barnen som somnade ganska snabbt båda två.

Idag är det bara hosta och lite täta näsor kvar som spår efter gårdagens "feber". Det var bara dottern som var lite hängig med lite lätt förhöjd temperatur (dock inte feber i sjukvårdens definition). Hon är lite trött idag, men annars mår hon helt ok. Lite lätt hosta som sagt. Det har jag också och jag är såå trött.

Maken retade mig en del imorse när han sa att det måste varit rekord för mig igår... jag var vaken en halv film... annars somnade jag mycket tidigare menade han på... och det stämmer i och för sig... men det känns fruktansvärt trist. Jag ser första kvarten och sen sover jag resten. Igår var det dessutom en bra film... "Ronin" som gick på TV för nån kväll sedan som vi spelade in. Som tur är tog inte maken bort den från hårddisken på en gång, utan den fick ligga kvar, så då kan jag se den senare, när jag orkar se resten av den (dvs inte somnar direkt)...

Idag blir det nog ett väldigt lugnt tempo. Vi har just gjort veckans matlista... dottern skrev allt även om koncentrationen tröt på slutet. Hon är så duktig att stava, men när hon ska sätta ihop det till ord när hon läser kryper ofta nån extra bokstav in vilket gör att hon inte får ihop ordet. Det är så synd om henne, för hon vill så gärna, men det går inte hur hon än gör. Men det kommer väl snart hoppas jag.

Ha en bra söndag!

Inga kommentarer: