tisdag 5 oktober 2010

Sååå trötttttt... men glad efter helgen

Nu sitter köket på plats, nytt golv, fräscha tapeter OCH fint kök. Känns helt underbart. Det är givetvis lite småsaker kvar att göra som att sätta tillbaka lister, foga kakel och sätta handtag på skåpen. Vi har inte plockat tillbaka något i skåpen heller, det är kanske det största jobbet där.

Men så fint det blev. Är SÅÅÅ nöjd! Tusen tack alla som hjälpte oss, det var guld värt!

Men ack så trött jag är idag, än mer än i går tror jag... trött, har ont i hela kroppen och vill bara rulla ihop mig i en boll och krypa ner under täcket. Men det är väl naturligt efter helgens jobb. Jag som inte ska jobba sådär hårt heller. Får se om viktminskningen stannar upp i veckan nu som den brukar göra när jag tagit i för hårt! Kan skvallra om att det är nära delmål 1 nu. Känns härligt!

Det som jag skrev om förra veckan (föräldern som hoppade på mig/sonen under ett föräldramöte), verkar nog rinna ut i sanden. Jag bestämde mig för att bara låta det passera, jag umgås ju inte med familjen på något sätt och har inte tänkt det heller. Jag vill inte ödsla min energi på detta utan faktiskt använda min energi till något mer positivt. Jag var ju lite rädd för vad andra skulle tänka/tycka om mig/sonen, men där verkar det inte vara någon förändring vad jag har märkt. Alla hälsar som vanligt och ingen har kommenterat händelsen, men visst kommer det sitta i ett tag för mig, jag är inte van att bli kallad främlingsfientlig och att jag pratar negativt om andras barn... det gjorde ont i mig och dessutom bli anklagad inför hela gruppen av föräldrar.

Nästa vecka ska jag ju åka till Uppsala på en konferens och nu måste jag försöka uppbåda energi nog att komma på vad jag ska säga där... det känns fruktansvärt jobbigt kan jag avslöja eftersom jag inte själv riktigt vet vad jag ska fokusera på. Men det ger sig väl gissar jag, men jag måste nästa komma fram till något idag känns det som... så har någon en gnutta energi och inspiration över så skicka den hitåt tack!

1 kommentar:

Bibbi sa...

Det brukar ju ofta stå still en period när man går neråt. Inte så kul men är nog bra för kroppen ändå.
Du gör det djuriskt bra i alla fall.
Väntar med spänning på bilder från nya köket...
Kramen