torsdag 7 oktober 2010

Sååå nära, men ändå inte riktigt i mål!

Nu är det ynka 200 g kvar till målvikt nr 1. Men jag är under tresiffrigt nu och det känns fantastiskt! Minns att konsulenten sa att om jag kan komma under tresiffrigt så gör jag det jättebra och kan vara nöjd med min prestation. Men ni som känner mig vet att mycket vill ha mer, så jag ger mig inte. Jag vill gärna ner 15-20 kg till, men vi får se lite vad kroppen vill vara med om också.

Igår plockade vi lite i köket, fick ditt några handtag till och jag fogade kaklet. Det var meningen att vi skulle ha grå fog, men försäljaren hade lagt ner vit i påsen och jag tittade inte förrän jag redan blandat ihop det mesta av fogen, så vi provade och det blev faktiskt riktigt bra. Är supernöjd nu. Det blev snygg kontrast och uppiggande i allt det gråa och vita. Har börjat fundera på var vi ska ha sakerna i köket också men det är inte lätt. Jag inser att allt vi haft tidigare kanske inte kan få plats, men då är frågan, hur ofta använder vi det så att det är relevant att ha kvar??? Jag rensade lite innan jag packade, men det får nog bli en rensning till. Vi satte ju ut några skåp i tvättstugan också som jag tänkte kunna använda till sådant som inte får plats någon annan stans, men det ska också tjäna som närförråd, så jag får inte spara fööör mycket. Det är svårt. Särskilt med alla gamla saker efter mamma som jag gärna vill ha kvar men inte kanske ha framme. Ja, hoppas jag orkar få mer på plats i helgen, för det skulle vara så skönt att få klart och börja leva i det nya köket på riktigt!

Satte ut spisen på blocket och den gick på 2 timmar... satte också ut badkar/handfat/toaspegel på nätet och badkaret blev vi av med i gårkväll... han ska hämta det idag. Blocket är otroligt eftersom saker och ting går så snabbt.... sedan vet jag inte om det är jag som lägger ut billiga grejer eller om det är stor efterfrågan på saker där över huvud taget. Har haft samma tur varje gång jag lagt ut något på Blocket.

Håll i hatten idag... det blåser verkligen hårt och ha en bra dag!

Inga kommentarer: