fredag 22 oktober 2010

Igår var det

nio veckor sedan jag började med Cambridge och på de 9 veckorna har jag tappat nästan 24 kg (23,8). Känns helt otroligt faktiskt. Så skjortan jag satte på mig idag som hittills glepat både över bröstet och över magen sitter riktigt ledigt. På ett sätt så känner jag mig nöjd då jag kommer i mina kläder igen... men samtidigt vill jag fortsätta att gå ner i vikt för att kunna ha andra kläder också... kunna börja träna igen... hur som helst så är jag fortfarande överviktig enligt BMI på gränsen till fetma... så jag har en bit kvar.

Ikväll blir det myskväll utan min älskling. Han ska ut och äta gott och dricka öl med jobbarkompisar. De är ett gäng som brukar gå ut lite nu och då och prata och ha trevligt. Roligt för honom. Jag hoppas bara att barnen är på lite bättre humör än de var i morse... för jag fick verkligen tvinga upp dem ur sängen! Men jag ska köpa lite gott till dem till kvällen (gott=vindruvor, morot, dipp och ev lite popcorn). Tycker faktiskt att det har blivit lite bättre på godisfronten för dem... de frågar inte efter det hela tiden utan njuter av det när de får. Igår fick de glass när de hade en kompis på besök, men annars så frågar de inte så ofta efter det heller längre. Skönt!

Idol ska inmundigas i kväll.. med Beatles-tema... ska bli roligt att se. Hoppas dottern orkar se hela ikväll, men vi får se. Hon blev så besviken förra veckan då hennes favorit åkte ut.

Katten har inte visat sig ännu, men jag drömde om henne i natt... undra om det har samma betydelse som när jag drömde om farmor (drömde om henne natten hon dog, det var som om hon kom och sa hejdå i drömmen)... samma sak hände i natt med Alice, hon kom snabbt in i drömmen, strök sig runt benen på mig och var sedan borta. Ja, vi får se om hon kommer hem igen, jag börjar ställa in mig på att hon inte gör det... Barnen har inte frågat efter henne ännu, men gissar att det kommer snart. Dottern kommer att bli jätteledsen när hon inser att hennes älskade katt är borta, men vad göra. Vi har i varje fall bestämt oss för att det inte blir någon ny katt på ett tag, men vi får se om längtan kanske blir lite för stor.

Annars ska vi bara ta det lugnt i helgen... fortsätta plocka lite i tvättstugan och groventren så vi får ordning på sakerna igen. Vi behöver verkligen sätta på värmen i gästrummet också så maken kan gå på löpbandet utan att frysa ihjäl, men det står fullt med saker där som står i vägen plus alla saker vi ska sätta in i badrummet.

Ha en riktigt härlig helg!

Inga kommentarer: