måndag 11 oktober 2010

Härlig helg... lite stök, lite vila och lite handlande

Även om jag önskar att helgen varit en dag till så jag hunnit slappa lite mer också, så är jag ändå rätt nöjd. Trött är jag ändå, men undra om det beror mest på förkylningen som inte ger sig!!!

I lördags var vi på en härlig skogspromenad med kameran runt halsen, men givetvis har jag inte hunnit ladda ur den (usch och fy på mig så länge sedan det var foton här på bloggen!)... sedan plockade vi lite i köket, satte upp handtag och lite lister. Det tog bra länge att få upp fläkten, men nu sitter den där. Nu är det taklist, ett par tapetsnuttar och golvlisten kvar sedan är det KLART... börjar bli sugen på att flytta in på allvar, men tiden räcker inte riktigt till (och orken!).

I går putsade jag fönstren på utsidan. Det blåste halv storm, solen var framme och jag höll på att frysa händerna av mig! MEN alla fönster blev putsade. Nu ska jag putsa insidan när jag gör storstädningen av hela huset när vi har fått klart i köket. Då ska jag minsann dammtorka ALLT, hänga ut mattor och torka golvet ordentligt. Det är så mycket byggdamm som har samlats nu att det börjar bli dags, men först måste vi får ordning över allt så det är någon mening med att städa upp. Dammsugaren går varje dag nu, så det värsta blir i varje fall bortröjt, men det syns på fönstren att det är mycket byggdamm. Ska bli så härligt!!!

Vi var också på stan i går och köpte nya tallrikar (våra nya-gamla gick inte in i nya diskmaskinen). Nu hittade vi fyrkantiga som jag velat ha så länge men inte hittat... ska bli spännande att börja använda. Sedan köpte vi skor till barnen, både höstskor och vinterkängor. Min lilla tös... 7,5 år gammal drar 38 i skor just nu! Var ska detta sluta tro... snart kan hon ta mina skor ju... Sonen har också skenat iväg i fötterna och har nu 32 på sina kängor han köpte som höstskor. Problemet är att ingen av dem kan knyta rosetter ännu, så det blev lite svårt att köpa skor eftersom kardborreband slutar ungefär vid 32-33, men sonens gick att lösa via resårbandssnören och dottern får lov att lära sig knyta nu. Hon tränade igår kväll och lärde sig galant... bara träna lite till så blir det jättefina knutar.

Det blev lite roligt också.. jag älskar ju musik och maken köpte mig Bandhero till Wii:n... oj så roligt det är att spela. Nu har vi två gitarrer, ett trumset och en mic... undra om hela familjen ska vara med och spela och sjunga nu? Här kan vi har mycket kul i vintermörkret!

När vi var uppe i skogen i lördags kom jag osökt att tänka på skidåkningen i vinter... och började fundera på om mina nya skidor inte kommer att fungera i vinter... tänk om jag inte orkar trampa ner spannet på dem... om de är för hårda? Jag köpte ju nya i vintras för att jag skulle börja åka mer regelbundet... men vad händer om jag har tappat dedär 40 kg som jag planerar tills snön kommer. Jag är ju halvvägs nu? Ja, det får vi se om... men det känns lite trist med helt nya skidor som knappt är använda och så måste jag köpa nya.

Det bär ju iväg till Uppsala i slutet av veckan (ons-fre) för konferens.. och min presentation är nära nog klar... har inte riktigt funderat ut vad jag ska säga till varje bild, men bilderna är i stort sett klara. Känns skönt att kommit så långt... men så är dehär två dagarna fullspäckade, så det är tur att det inte är så mycket kvar.

Sist men inte minst!

Idag fyller min kära pappa 62 år... HIPP HIPP HURRA!!!!

Inga kommentarer: