fredag 8 oktober 2010

Härligt med fredag

Åhh.. så skönt att det är fredag idag... det behövs verkligen med en helg utan alltför stora krav. Vi borde göra klart med lister i köket, sätta dit handtagen och plocka in i skåpen, och vi borde putsa fönstren på utsidan (skitigare får man nog leta efter), men vi får se vad vi orkar med. Både jag och maken var helt slut i morse när vi vaknade.

Igår kväll lastade vi släpen vi hyrt med allt som vi kastat ut från huset... parkettgolvet, skåpen och det andra vi hittat som ska kastas. Idag till lunch ska vi åka till återvinningen och kasta allt. Gissa om det var skönt att få tillbaka carporten igen så att båda bilarna kan få stå under tak igen. Det var tungt att lasta släpen måste jag säga, så det är säkert att man är ganska slut över lag just nu. Men något nytt händer i köket varje kväll... igår kväll satte jag silikon runt om bänkskivan, så nu är det bara att börja använda den igen och slippa vara rädd att det går ner vatten mellan skivan och väggen. Fogningen av kaklet blev också riktigt bra, så jag är supernöjd. Efter listningen så gäller det att börja göra ordning i köket och få det hemtrevligt och mysig. Barnen uppskattar verkligen bardisken då de satt där bägge två i går eftermiddag och gjorde pärlplattor (helt plötsligt är det roligt igen... Härligt!).

Hämtade också nya badkaret igår (efter massor med strul) men vi beslutade oss för att packa upp det och ställa det på plats först när badrummet är färdigt, det känns bättre så. Så nu gäller det att få tag på någon som kan göra badrummet åt oss, vilket verkar lättare sagt än gjort.

Annars blir det mest en lugn helg. Kanske barnen åker till några kompisar, vi får se, men annars ska vi bara vara hemma och njut av vårt "nya" hus!

Vågen då.... JO imorse gick jag över mitt första magiska mål!!!! nu vägde jag 98,8!!!!! JIPPPPPIIIIII!!!!! det gick vägen! Nu fortsätter jag att köra ett tag till tror jag, varje kilo mindre är ju ett steg närmare målet.

Ha en trevlig helg!

Inga kommentarer: