torsdag 21 oktober 2010

Sabla förkylning

är så trött på den nu... den bryter inte ut... den går inte tillbaka, den bara ligger där och orsakar trötthet, trötthet och trötthet... men det är svårt att komma i säng på kvällen också. Barnen är också sååååååå trötta, men vad göra? Sonen är fortfarande förkyld men tillbaka på dagis igen. Idag var det lätt att få dit honom eftersom de har leksaksdag idag... Barnen får ta med en leksak hemifrån och visa sina kompisar och leka med hela dagen. Så imorse möttes jag i hallen av tre lyckliga tjejer som visade varandra sina fina barbies (tänk att de fortfarande är en het leksak bland tjejer) och sonen visade stolt upp sin racerbil (vad skulle han annars ta med;).

Kvällen förflöt lugnt igår.. vi såg klart en film som vi börjat se tidigare... och gick i säng vid 10... men inte somnade jag direkt inte.. utan släckte vid 11... kanske därför jag är så trött idag. Katten kom inte hem i natt heller.. undra just vad hon pysslar med... det var ju så kallt i natt (-7,5 grader i morse) så jag undrar om hon klarade sig.... jag vet att hon är nyfiken och går in överallt också så hon kan ju ha blivit instängd någonstans också i någons garage eller förråd... Hoppas hon kommer hem i varje fall... det är alltid jobbigt att ha katten borta när man inte vet var hon är.

Ja... åter till dagens ärende... jag måste jobba på med artikeln jag skriver på eftersom jag ska lämna ifrån mig den i morgon till de andra författarna. Hoppas jag hinner få i hop den idag nu för det är så mycket annat som jag måste hinna med också.

Ha en riktigt bra torsdag!


Inga kommentarer: