fredag 15 oktober 2010

Snart är konferensen slut

Sitter här på konferensen och lyssnar på den sista av föredragshållarna. Det har varit en oerhört intressant konferens och jag har träffat massor med intressanta personer som jobbar med ungefär samma saker som jag... vi är inte så många faktiskt. Roligt var det i varje fall. Men tröttande... är helt slut nu och orkar nästan inte att lyssna mer nu för jag är så full!!!

Ytterligare något gott det har fört med sig är en härlig inspirerad känsla att faktiskt komma igång med min egen forskning. Min presentation igår gick riktigt bra och det blev en bra diskussion efteråt... och att se andras forskare jobb är en stor inspirationskälla!!! Hoppas jag kan hålla fast vid denhär känslan även när jag kommer hem till min "tråkiga" institution... Jag får väl låsa in mig på mitt rum och leva i en liten bubbla med känslan från konferensen!

Nu är det snart dags att åka hem och det ska bli skönt också även om jag inte direkt längtar efter snön som jag hörde föll igår... men det ska ju bli varmt igen nästa vecka så det borde inte bli så farligt denna gång... men snart är det dags för snö och vinter också!

Ha en härlig helg!

1 kommentar:

Helen sa...

Visst kan det vara jobbigt att sitta still och lyssna i flera timmar, men så bra att du blev inspirerad!!

Vi har också fått lite snö som ligger kvar, men till veckan såg jag att det skulle regna och vara + 8 grader, jippie, för jag vill inte ha vinter redan.

Ha en skön helg!
Kram!