fredag 29 oktober 2010

Härliga fredag...

oj så efterlängtad den varit denna vecka... Även om barnen har haft en rätt OK vecka. Sonen hade maskerad på dagis i går och han var i extas... somnade snabbt i går kväll kan jag meddela. Han uppskattade verkligen dagen så tack till personalen för en fin dag!

Själv är jag såå trött, sååå trött mest för att jag sovit så konstigt i veckan. Har vaknat mitt i natten utan anledning och knappt kunnat somna om. Det har hänt två gånger denna vecka... kan det vara lite stress som kommer krypande över mig!?

Har funderat en del kring vikt och hur jag ser ut och jag börjar förstå än mer hur en anorektiker känner sig... ser sig i spegeln och ser hur tjock man ser ut, men ingen runt om en ser det! För jag ser fortfarande dendär tjejen i spegeln som vägde 120 kg för 10 veckor sedan... ser hur valkarna buktar ut här och var... att sedan kläder som jag inte kunde ha då ramlar av en om jag inte har skärp, det spelar mindre roll. Konstigt egentligen... men jag vet ju att kroppen är mindre (jag har ju mindre värk nu i rygg och axlar!) och att det tar tid för knoppen att hänga med och förstå vad som hänt, men det är lite frustrerande också. Nåväl... jag får försöka hänga med så gott det går och låta det ta den tid det tar sedan när jag är klar med viktminskningen... låta kropp och knopp komma ikapp varandra. Börjar hett längta efter att börja träna så smått, maken har kommit igång riktigt bra, men är fortfarande rätt hungrig (drick mer vatten säger konsulenten... men jag gör ju inget annat än att dricka!)... så det får vänta lite till.

Ska försöka få något gjort idag nu.. var föräldraledig igår för att följa barnen för att vaccineras, men har mycket att göra på jobbet.... mer än jag egentligen önskar mig, men så är det väl för det mesta!

Ha en härlig, avkopplande helg!

Inga kommentarer: