onsdag 13 oktober 2010

Sitter på en ganska tom flygplats...

och väntar på att få checka in. Det var visst lite tidigt att komma hit redan före 8 när flyget går 9.40, men eftersom vi bara har en bil denna vecka fanns inte så mycket val faktiskt. Ganska skönt med en stund för sig själv, bara jag, min Ipod... ett öppet nätverk på flygplatsen, min macbook och mina egna tankar. Gruvar mig lite för resan (som vanligt), men det ska bli en oerhört intressant konferens. Det är mycket folk som håller på med exakt samma saker som jag, så det ska bli trevligt att få knyta lite nya kontakter! Tur att det inte är så långt bort...

Dottern var lite ynklig, hade ont lite härvarstans och var på allmänt dåligt humör i morse... när jag skulle åka började hon gråta lite.. följde mig till dörren och då förstod jag att hon tyckte det var jobbigt att jag ska åka... Det brukar vara pappa som åker och det brukar gå bättre, även om hon från kväll 1 börjar fråga när pappa kommer hem. Tyckte så synd om henne!

Börjar bli ganska sugen på att börja träna nu, men är fortfarande rätt trött och hungrig till och från (=kroppen orkar inte med ytterligare en påfrestning)... så jag bestämde mig för att ta kontakt med en personlig tränare när jag väl kan börja träna igen. Detta för att få hjälp med vad jag ska träna, hur jag ska trappa upp långsamt och bli lite peppad att fortsätta träna. Längtar tills dess... och om allt går som tänkt kan jag börja efter nyår... känns som en evighet dit, men det är ju faktiskt bara lite mer än 2 månader till jul nu.

Jul ja... till och med jag som är så oerhört kär i julen, med allt vad det innebär med mat, pyssel, julklappar och julgran, har börjat fundera på om inte en resa nånstans skulle vara underbart. Men det är kanske bättre att spara det till vårkanten istället för att orka den långa vintern... att ha något att se fram emot då! Vi får väl se. De som vi åkte med förra gången verkar sugen att haka på denna gången också, så det kanske blir en sån resa igen. Sedan har vi pratat om att åka själva jag och maken, men det blir nog svårt att övertyga barnen om att de ska stanna hemma med farmor och farfar (eller kusinerna). Men vi får väl se... kanske kan det bli en storstadsweekend till hösten för oss två.

Nähä... dags att checka in strax. Ha en bra avslutning på veckan och en trevlig helg... vem vet när jag hittar ett trådlöst nätverk nästa gång.

Inga kommentarer: