måndag 18 oktober 2010

Trööööööötttttt

Jodå, det var en bra konferens, känner det såhär några dagar efter när jag fått lite distans till det hela. Men trööött är jag... ända in i märgen. Har en hel lång att-göra-lista som jag måste avverka idag för att vara på banan igen efter tre dagar i Uppsala, så jag måste försöka hugga tag i den så snart som möjligt, men det är jobbigt.

Helgen var ganska full... maken och dottern (plus en kompis till henne) åkte ner på stan i lördags och medverkade på kemins dag... de hade jätteroligt och var borta hela eftermiddagen. Sonen fick också besök av en kompis som han lekte med hela eftermiddagen. Själv "roade" jag mig med att plocka upp kartongerna i köket... det tog faktiskt hela eftermiddagen att packa in i skåpen och få saker och ting på plats, men du står de där. Jag har bara finglasen kvar att ställa in i skåpet, men annars är allt uppackat. Jösses så skönt!

Söndagen firade vi in nya köket med goda vänner. Jag gjorde stek i ugnen och invigde den ordentligt, gjorde ugnsstekt potatis och sås till. Första gången jag gjorde Bernaisesås direkt på spisen utan vattenbad och det gick riktigt bra. Fick en varning dock att mjölk bränner vid väldigt lätt på induktionsspis, men det får vi leva med. Innan gästerna kom hann vi med att byta däck på andra bilen, tvätta bägge bilarna, städa ordning i garaget samt börja städa ordning i tvättstugan och groventren (där allt bygg-jox har legat). Så nu finns det hopp om att jag kanske i veckan kan fixa ordning där mitt sybord ska stå och får ordning där. Längtar lite efter att sy igen faktiskt. Har tänkt sy en finklänning till min älskade dotter till jul samt en kostym till min son. Han älskar sin kavaj, men den börjar bli för liten, så varför inte fixa en kostym till honom. Vet att han fullkomligt skulle älska den! Sedan är det dags för revyn att dra igång och jag vill gärna vara med och fixa till den. Jag tycker ju det är så roligt... vet redan att de kommer att behöva en speciell klänning till slutnumret (ska inte avslöja vad... det får du se om du ser den!). Det är möte där i morgon så jag hoppas hinna/orka gå dit!

Så helgen var rätt fullspäckad trots allt. Men nu snart (när tvättstugan och groventren är färdigstädad) då är det njutning som gäller på helgerna... bara vara människa igen och faktiskt vara LEDIG... längtar!!!

Måndag och ny vecka med allt vad det innebär. Dottern ska på simskola i eftermiddag, jag ska på möte i morgon kväll, sonen har leksaksdag på dagis på torsdag (och ja just det... maskerad på dagis nästa vecka.. undra vad han ska ha på sig då?), OCH massor att göra på jobbet!!!

Ha en härlig vecka, det verkar som snön som föll förra veckan smälter bort idag .. men halt var det i morse!

Inga kommentarer: