måndag 1 november 2010

Lugn helg!!

och denhär gången menar jag det.

I lördags gjorde jag en snabbstädning...(måste ladda för att göra en riktig storstädning snart med dammtorkning, fönsterputsning, mattskakning osv, men jag har inte energi för det än känner jag... jobbigt men något som måste göras.... tur att vår lilla robot tar hand om så mycket damm när han tuffar runt varje dag) och sedan tog vi det bara lugnt. Ja just det, jag tvättade också. Vi satt allihop på eftermiddagen (i regnet) och spelade Wii... så roligt vi hade. Kul med spel där vi kan spela alla tillsammans och ha roligt. Sedan såg vi inspelade Idol... och därefter när sonen lagt sig såg vi klart Harry Potter med dottern. Hon har äntligen läst ut boken (vi har läst för henne alltså) och då hade jag lovat hon skulle få se filmen... lite läskig tyckte hon allt den var, men bra. Så den lär vi få se fler gånger med henne. Tur att jag också tycker om Harry Potter.

Söndagen bjöd på lite bättre väder (kom ihåg att ställa om klockan också!)... på förmiddagen plockade jag äntligen ordning på mina sysaker, det är ju dags att börja sy till revyn nu, så det är viktigt att få ordning där. Skönt! Nu kan jag få sy igen... det riktigt kliar i mina syfingrar kan jag säga. En mamma på dagis var förbi och undrade om jag kunde sy en tröja åt henne och det gjorde jag förra veckan och OJ så roligt det var!

Barnen åkte iväg till kompis och på kalas, så vi fick ett par timmar på eftermiddagen i lugn och ro... när vi plockade ner vintersakerna från vinden (skidor, spadar, bob osv.) och tvättade bilarna (tyvärr är de lika smutsiga igen nu efter att ha kört 1 gång med dem!) och så plockade jag lite ris och mossa i skogen som jag gjorde ett litet fint arrangemang att ha på bron. Efter middagen spelade vi lite Wii tillsammans igen... sen var helgen över! Usch så fort det går. Jag måste säga att jag håller med dig Jennike, måndagar borde vara helg det med, man hinner liksom inte med livet annars!

Alice har inte kommit hem ännu och nu har jag börjat plocka bort hennes saker, gav bort det som var kvar av hennes mat i går till grannen, tömde kattlådan och ställde bort matskålarna. Det känns oerhört sorgset, men det känns bättre att plocka bort det än att ha det kvar framme som en ständig påminnelse. Hon är nog i himlen nu om hon inte gått iväg och flyttat till någon annan familj, men det verkar lite konstigt, det har hon ju aldrig gjort. Men vi har varit i skogen och tittat och ropat, tittat i vägkanten osv, men inte sett något. Vi har också satt upp anslag på anslagstavlorna i byn med bild, men inget hört ännu. Barnen tar det ganska bra trots allt, de frågar ibland var Alice är och jag har börjat säga att vi får bereda oss på att hon inte kommer hem igen, kanske är hon i himlen med mormor. Mormor tyckte mycket om katter, så de är nog där tillsammans.

Ja... dag att ta tag i måndagen och de bestyr jag har att fixa med. Denhär veckan blir en dag kortare eftersom det är höstlov... så det gäller att ligga i för att hinna detdär jag måste hinna med. Ha det gott!

Inga kommentarer: