onsdag 3 november 2010

kommentarerna haglar!

Oj så många som ser att jag går ner i vikt och kommenterar det. HÄRLIGT. I morse kommenterade en mamma påväg till dagis och igår kväll kommenterade en tjej i revyn. Gud så snygg du blivit... jag inte för att du inte var snygg innan.. men...

Åhh... så härligt att höra ska ni veta! Det behöver mitt ego verkligen få höra för att orka fortsätta. Igårkväll var jag såååå hungrig att jag knappt visste vad jag hette och trodde jag skulle vara tvungen att ge upp och gå till kylskåpet... fast det hade nog varit ännu värre skulle jag tro. Hur som helst höll jag mig därifrån och gick och la mig hungrig. (det släppte lite när jag druckit lite vatten ... kanske hade jag druckit för lite igen... oj så svårt detdär är... sen var jag dålig i magen hela dagen igår så det kanske bidrog!)

Idag ska jag få min härlig massage, längtar verkligen! Sen är det fullt upp på jobbet som vanligt. Måste köpa en födelsedagspresent till barnens kusin innan jag åker hem också, så svårt att veta vad jag ska köpa till en 4-åring... man vet ju inte vad hon har och vad hon leker med hemma eftersom vi inte träffas så ofta. Ja, jag får hitta på något... det blir nog pussel/bok/pyssel eller så, det brukar alltid gå hem hur som helst... böcker och pussel kan man ju inte få för mycket av eller hur!?

På tal om böcker... jösses så dottern har gjort framsteg med läsningen. Nu läser hon nästan flytande (men lite långsamt ännu) och med tanke på att hon för 1 månad sedan knappt klarade det så har hon verkligen flugit fram. Jag blir också helt fascinerad över hennes förmåga att stava, hon tycker verkligen att det är roligt att skriva. Jag försöker peppa henne att skriva brev, men det har hon inte kommit på ännu. Jag vet att både farmor och farfar och morfar skulle uppskatta ett brev från henne!

Nähä... det är mycket som ska hinnas med idag så jag måste sätta sprutt! Ha en bra onsdag!

Inga kommentarer: