torsdag 4 november 2010

28 !!! kg! Inte trodde jag det när jag började!

Ja... 28 kilo har jag tappat på 11 veckor. Känns helt underbart faktiskt. Fast jag trodde inte att jag skulle klara det när jag började kan jag ärligt erkänna. Det har verkligen gått bra att soppa, även om jag har varit nära att ge upp emellanåt, men så är det väl gissar jag.

Igår lagade jag ny mat (jag har fått tillbaka lusten att laga mat faktiskt... kan det bero på nya köket eller beror det på att jag fått igen lusten till mat igen... jag som älskar laga mat annars!?) ... och barnen fullkomligt älskade det... Det var väldigt enkelt och för en småbarnsfamilj känns halvfabrikat ibland fullt tillåtet eller hur!?

Det var spagetti och köttbullar i tomatsås. Såhär gjorde jag:

tinade färdiga köttbullar
fräste upp lite purjolök, hällde på en halv bruk tacosås mild, hällde i en förpackning krossad tomat med basilika, kryddade med vitlök och peppar, lät köttbullarna koka i såsen medan spagettin kokade. Serverade med lite riven ost... Oj så barnen tyckte det var gott och även maken. Lite variation i vardagsträsket... Gissa om jag kände mig nöjd efteråt. Barnen var ju inte så förtjust i brödet jag bakade i måndags, så det blev lite revansch här... de KAN äta sådant de inte ätit förr också!

Dagen är full med möten (pust... jobbiga möten kan jag meddela!) och sedan ska jag hämta barnen. Sedan är det helg för vår del. Maken har helledigt i morgon och jag har halvdag, så jag komppar ut resten... Härligt med en långhelg fylld med INGENTING!!!! Känns härligt.

Ha en härlig underbar helg... det ser ut att bli härligt väder också!

Inga kommentarer: