måndag 15 november 2010

ehuru inte helt pigg...

... men åter på jobbet... har fortfarande lite ont i magen till och från, men inget som inte går att hantera... och jobba måste jag ju göra hur som helst.

Så här sitter jag nu och försöker komma igång och göra något nyttigt av mig dag. Sonen och en kompis till honom ska på simskola i eftermiddag, så det gäller att vara effektiv. Men jag har ju 45 min där som jag kan sitta och jobba lite också, så det ska nog lösa sig till det bästa ändå.

I lördags firade vi fars dag med att överraska pappa (alltså maken) med en utflykt till stan, vi bowlade (oj så roligt barnen hade) och sedan middag på O'learys (OCH ja, jag åt lite mat, det kändes helt fel att fira något utan att göra det faktiskt och det var gott, men magen är inte riktigt bra sedan dess... kanske därför jag har lite ont idag igen?!). Det var en superdag faktiskt och vi var alla slut när vi kom hem. Söndagen gjorde vi inget direkt, utan tog det rätt lugnt. Barnen invigde skidorna med att åka typ 30 varv runt huset (de fick inte åka iväg på skidspåret, jag vill nog att det ska komma lite mer snö innan dess eftersom det är så mycket stenar, rötter osv i och bredvid spåret). Jag satte upp utebelysning på carporten (istappar) som blev riktigt fint faktiskt. Sedan förra veckan pryder också en liten snögubbe vår bro... så nu är det början på julstöket som kommit igång. HÄRLIGT.

Veckan blir nog rätt lugn för min del, måste försöka hinna jobba ikapp lite efter sjukdagarna förra veckan. Ska få massage på onsdag, hoppas att jag inte blir förkyld eller så innan dess bara.

Åter till jobbet...

Ha en bra vecka!

Inga kommentarer: