tisdag 2 november 2010

Oj så mycket jag fick gjort igår hemma!!!

Tokigt vad mycket jag kan hinna med om jag får sitta hemma och bara jobba på utan att bli störd, utan att kamma håret, utan att klä upp mig och utan att behöva vara trevlig med nån...

Igår hann jag tvätta lakarn, lite gardiner som blivit liggande plus höstjackorna... hann städa skrivbordet ordentligt (det är ett måste om jag ska kunna sitta hemma), beställa lite kläder från Ellos, skriva lite blogg, baka bröd till middagen, laga mat INNAN jag hämtade barnen OCH ändå skriva klart en artikel och skicka iväg den. Jag hann alltså mer på en dag hemma än jag gjort om jag suttit på jobbet. Jag måste verkligen sitta hemma mer och jobba tror jag.

Vaknade dessutom i natt och fick världens idé till mitt forskningsprojekt som står lite stilla just nu. Hoppas jag kan förverkliga det nu bara! Så lite segt kommer det nog gå eftersom jag vaknade halv fem och kunde inte somna om igen.

Ikväll är det möte för revy-gänget och jag ska dit och presentera mina idéer för dekoration av scenen och ta mått så jag kan börja göra mönster till kläderna. Plockade ur en garderob med sygrejer igår kväll och hittade mina knyppelmönster och gissa om det suger lite i tarmen att knyppla också. Kanske får jag med mig dottern också, hon verkar så jätteintresserad av handarbete. Hon syr handdockor på fritids denhär veckan och sitter gärna och stickar. Fingervirkar gör hon också av bara farten. Roligt att se hennes intresse. Frågan är om hon har tålamod och nogrannheten för att knyppla... vi får se.... men nu är det nog symaskinen som gäller.

Ja... livet är fullt som vanligt och jag börjar dessutom vara ganska less på min soppa nu. Det är vecka 11 nu och jag har fortfarande inte ätit (mer än de där två middagarna)... men suget börjar komma... jag börjar sakna tuggandet faktiskt. Igår när jag bakade focaccia till soppan blev jag sugen att smaka brödet... soppan luktade också gott. Barnen tyckte brödet var lite salt, men soppan fick godkänt. Skönt att se att de kan äta fisk ibland också, kanske är det mest jag som inte är så förtjust i fisk. Men jag kan avslöja att vågen pekar ännu neråt, även om det har stannat av lite. De senaste veckorna har jag "bara" gått ner 2 kilo, tidigare har snittet varit kring 2,5 kilo... men jag är nöjd så länge det pekar neråt. Lite less är jag på hungern också som infinner sig rätt ofta numera. Drick mer vatten sa konsulenten, men jag tycker inte jag gör annat än dricker, dricker och dricker.... ska bli skönt att slippa bära med sig vatten överallt sen! Min favoritkjol fick jag lov att lägga bort i morse... den gled av... och den är i storlek 48! (ganska liten 48 tror jag också eftersom jag inte kunnat använda den så mycket). Tog en annan kjol i samma storlek som jag nog också måste lägga bort efter idag... med skärp går det att ha den, men den hänger liksom...ser inte alls snygg ut. Ska nog önska mig presentkort på kläder i julklapp tror jag!!!

Så det går framåt, men nu är det mest envisheten som gör att jag orkar fortsätta... det är ju inte så många kilo kvar till målet, men det känns ändå långt borta... ÄNDÅ har jag faktiskt tappat 26 kilo hittills, så det är inte fy skam. I morgon ska jag gå och få min massage som var belöningen för 20 kilo (jag var förkyld när det inträffade, så jag fick boka om tiden), LÄNGTAR kan jag säga!

Nä... dags att ta tag i min att-göra-lista!

Ha en fin, förhoppningsvis, solig tisdag!

1 kommentar:

Helena Knutsson sa...

Vad kul att höra att det går så bra med viktminskningen för dig! Det syntes väldigt tydligt sist vi sågs. Jag förstår att du har börjat längta efter att tugga. Du har ju hållit på länge nu, själv skulle jag nog ha blivit galen för länge sedan. ;-)

Köket har ju blivit väldigt fint. Jag får nog komma över och inspektera "in real life". Senast jag var över var ni ju inte klara.

Vi ses!