måndag 22 november 2010

Härlig helg... men kallt

Usch så kallt det är redan... vi hade -14 i morse, men när jag åkte in till stan var det -19 som kallast... burrrrrrr!

Helgen har varit trevlig. I fredags blev dottern medbjuden på middag på kinarestaurang av bästisen... oj så hon var nöjd när hon kom hem. De hade haft väldigt roligt och ätit gott. Hon börjar bli stor min lilla tjej! Sonen fick äta kebabrulle (han är helt galen i det.. undra just om han släktar på mig ;-)... jag var väldigt sugen själv kan jag meddela!) och se vad han ville på TV eftersom storasyster var borta.

Lördagen tillbringade jag med att svära över taklisterna i köket. Vi har inte orkat få upp dem hittills.. vi har nog båda dragit oss för att kapa till dem.. och det blev inte roligt... men nu är de faktiskt uppsatta och det blev väldigt bra. Även golvlisten kom på plats (den behövde fräsas ur eftersom vi har satt upp ett par eluttag extra) i går söndag. Gissa om jag var nöjd med mig själv efteråt... nu ska det bra dit ett par silikon ränder så är det helt klart! Oj så skönt. Och till helgen ska det storstädas med fönsterputsning, dammtorkning, skaka mattor och torka golvet ordentligt. Sedan kan tomtarna få krypa ut ur vråna!

I lördags var vi också bjudna på middag... hos goa vänner och det såg oerhört gott ut... enligt maken var det jättegott, så jag fick ett nytt tips på mat att laga hemma. Tackar! Sedan tillbringade vi kvällen med att diskutera igenom resa utomlands... vi hade ju tänkt 2 veckor, men det ser inte ut att gå att genomföra. Det finns inget ställe att åka till riktigt och det kändes trist att åka tillbaka till exakt samma ställe vi var i fjol. Men vi får se hur vi löser det, kanske blir det en vecka någon annan stans... vi får se hur vi gör.

Veckan är fulltecknad som vanligt. Barnen har simskola ikväll, sonen ska ha kompis med sig hem i morgon, onsdag ska sonen ha pyjamasparty på dagis, och jag har som vanligt FULLT upp på jobbet. Så... ha en härlig underbar vecka!

Inga kommentarer: