fredag 12 november 2010

Är lite piggare idag

Men fortfarande ligger huvudvärken nära... men jag får ta det lugnt. Har också varit extremt hungrig i dag, fast jag druckit vatten som en galning, så kanske är jag påväg att bli friskare.

Har mest hängt framför TVn idag också, var och handlade mat med barnen när jag hämtade dem från skola/dagis. På affären ville barnen få varsin tidning och de fick det om de lovade att städa sina rum när de kom hem (och det gjorde de båda två... härligt!) och där i hyllan hittade jag för mig en ny tidning som heter Baka... helt underbar tidning med allt möjligt inom bakning... tryfflar, bröd, pizzabröd, kakor och bullar... Oj så det vattnades i munnen på mig när jag bläddrade igenom den. Härligt att jag fått tillbaka min lust att laga mat och fixa i köket, älskar ju det, men det har varit en period nu som det varit helt borta.

Helgen ska bara innehålla lugn och ro... även barnen behöver det (särskilt sonen som haft en jobbig vecka med alldeles för lite sömn och för mycket stök) och så ska vi givetvis fira pappa.

På måndag måste jag tillbaka på jobbet och sonen ska på simskola (dottern ska också men blir hämtad av en annan mamma och jag tar med hennes dotter) så måndagar blir en såndär splittrad dag där vi alla är på olika håll (maken ska förmodligen också simma/träna då)... och jag ska också börja simma när sonen har simskola sedan när jag får börja träna igen.... LÄNGTAR!!!

Så ha en underbar helg!

Inga kommentarer: