torsdag 11 november 2010

snyft... lite synd om mig...

Är hemma och är sjuk... trodde det bara skulle vara en dag, men det blev två i varje fall... trodde egentligen att det skulle räcka med att jobba hemifrån igår, men huvudvärken jag hade igår sitter i än, även om det känns som den kanske håller på att ge sig... hoppas det. Huvudvärk, ont i magen, illamående och allmänt nere... Ja, det är bara att vänta ut det och hoppas att det ger sig så gott det går! Huvudvärkstabletter ger ingen effekt, så det är bara att ta det lugnt och lyssna på min kropp (jag som varit så dålig på det förut... jag MÅSTE bli bättre på det! och därför är jag hemma nu och gör just inget!)

Såg två filmer och flera dåliga serier igår.. masade mig ut och skottade snö och konstigt nog släppte huvudvärken lite då... så jag tänkte att det är nog bra idag så jag gick på föräldraråd i går kväll... men idag är huvudvärken åter igen. Så lugn och ro är nog ett måste idag med.

Bestämde mig också för att ställa in mitt seminarium som jag ska hålla nästa vecka på institutionen. Jag kommer inte att hinna förbereda mig så väl som jag borde, så då känns det bättre att ställa in helt enkelt. Hoppas jag är bättre i morgon, men vi får väl se.

Snö ja... det fick vi igår så det räckte och blev över... 2 dm måste det ramlat ner från himlen. Det blev vitt och fint och LJUST, men lite tidigt känns det samtidigt. Nu kan jag tycka att det är bättre att snön får ligga än att det ska smälta bort igen, men vi får väl se hur det blir med den saken.

Torsdag och vägdag idag... jag har tappat prick 30 kg idag! på tolv hela veckor! Känner mig stolt över mig själv! Jag mätte mig också och ser att jag tappat 2,5 cm på vaden, 4 cm på låret, 12 cm om rumpan, 15 cm i midjan och 8 cm över bysten. Härligt känns det. Och JA, det gick lättare att skotta snö igår när jag inte behövde släpa runt på 30 kg extra! Jag var bara lite svettig när jag kom in, annars brukar jag bada i svett när jag skottat! Det enda som är lite jobbigt är att jag konstant fryser, särskilt ute. Måste sätta på mig täckbyxor när det bara är några minusgrader, det är verkligen en ny upplevelse för mig. Förut kunde jag gå med jackan halvöppen när det var -10.

Nu tror jag ska återgå till soffan och se lite dåliga serier eller nån bra film... allt för att vila upp mig och bli av med huvudvärken, läsa är verkligen inget alternativ även om jag önskade det!

Ha en härlig torsdag!

/med hopp om förbättringar härifrån!

Inga kommentarer: