torsdag 18 november 2010

Det BLEV skidåkning

och det var faktiskt jätteskönt! -8 stod det på termometern när vi gav oss iväg och så började det snöa för fullt... Med ett bonusbarn (en kompis till dottern) gav vi oss iväg och åkte. Barnen åkte gott och väl 1,5 km och var jätteduktiga. Tänk att har man väl lärt sig åka så går det jättebra även nästa år. Jättefina spår var det också med tanke på att det inte var så mycket snö i skogen.

Hemkomna var alla trötta och lite frusna så barnen fick äta kvällsfika framför brasan och TV tills dotterns kompis blev hämtad. Härlig kväll. Maken tog en runda på löpbandet och jag såg en ny serie på TV. Jag har tydligen missat den förut, hittade den förra veckan när jag var sjuk och den är så himla bra... Brothers and sisters heter den och handlar om en mamma och hennes barn (vuxna) och deras liv. Väldigt enkel egentligen... fullt med kända skådisar som Sally Fields, Danny Glover, Rob Love, Flockhart, osv. Den går varje dag på eftermiddagen på 9:an så jag spelar in och ser den på kvällen.

Inte så mycket ner på vågen denna vecka, men det beror säkert på fars-dags middagen. Fördelen är att jag verkar hunnit kapp mig själv lite. Jag ser mig själv i spegeln på ett annat sätt.. jag ser att jag blivit smalare! Det är positivt med tanke på att jag inte riktigt sett det förut. Så inget ont som inte har något gott med sig.

I morgon ska vi träffa en dietist på vår viktgrupp och det ska bli intressant och höra hennes syn på saker och ting... ska särskilt fråga om hur man ska tänka kring mat före och efter träning, för det är något vi diskuterat hemma. Vad äta när?

Ja... dag satt kicka igång torsdagen... är lite seg efter gårdagens massage och skidåkning kan jag villigt erkänna... men dagen innehåller en lunch med en gammal kollega (kul), redigering av en artikel (mindre kul) och projektmöte... sen måste jag handla innan jag åker hem (pust).

Ha en bra dag!

Inga kommentarer: